fredag, november 25, 2011

Fantastiska jul!

Jag älskar julen något oerhört mycket. Sitter och dricker glögg (vilket jag redan började med i oktober) och tänker på hur fantastiskt bra julen får mig att må. Det har den alltid fått, och jag börjar misstänka att det inte alls kommer att försvinna ju äldre jag blir. Älskar julpyntet, musiken, stämningen, slå in och ge bort julklappar. Maten, Kalle Anka. Nej jag skulle verkligen gå under om inte julen fanns!

Nu har Evo åkt för några veckor framöver, så jag och Skrollan (som förövrigt försöker gömma sig i en tom toapapperspåse i hallen just nu) är helt själva i hans (och min nya) lägenhet. Men tiden brukar ju gå så himla fort så han är säkert snart tillbaka en sväng igen! :) Under tiden tänkte jag smyga in lite julsaker.... han påstår att han är för modern för att ha julpynt, har du hört det Hannah?! Pyttsan heller! I fix tills han är tillbaka. Blir att sätta upp lite i helgen, ord och inga visor!

Annars åkte en ny p-stav in igår. En höll i min arm med båda sina händer och tryckte bortåt medan den andra försökt dra ut min gamla p-stav... det var en rätt rolig syn faktiskt, och jag var bedövad :P Men jag har ett gigantiskt blått blåmärke på hela undersidan av överarmen. Hoppas på att denna stav funkar (ännu) bättre än den förra :)

Herregud, jag fyller ju snart år? Tänk vilka saker jag har kommit att glömma bort den här hösten...

1 kommentar:

  1. Haha, det kan han ju få tro! Dags att sätta honom på plats helt enkelt :D

    Jonas är för övrigt ett enormt julfreak, fast han är för lat för att julpynta. Har det bara kommit snö får jag med honom på julmarknader till och med, score liksom!

    Och angående nörderier så ska man bejaka sin inre nörd. Allt blir så mycket roligare då :)

    SvaraRadera