söndag, februari 10, 2008

Melodifestivalen deltävling 1

Jag är inte den som slaviskt följer Melodifestivalen, men jag tycker att det är riktigt kul att titta på, även om de flesta låtar verkligen är skit, och denna deltävling var verkligen inget undantag!

E-Type & The Poodles: Ja, de var bättre än vad jag förväntat mig, faktiskt. Men dessa i Eurovision? - Mja, nej. Det funkar inte. De kommer nog inte gå vidare från Kiruna.

Face 84: Blunda och lyssna enbart på deras röster. Ja, precis. Barnsånger kan man inte skicka till Eurovision.

Velvet: Någorlunda bra låt i sann Eurovision-anda. Varför gick inte denna låt vidare till Kiruna, eller kanske t.o.m. vann? Denna om någon passar att ha med i Eurovision!

Brandur: Jag fattar inte hur en kille som ser så ung och omogen ut kan ha en sådan där röst. Helt okej låt, men.. inte i Eurovision.

Michael Michailoff: Förlåt.. men denna kille så sjukt FUL! Jag kan sträcka mig till att han har en bra röst, men usch så sliskig han är.

Amy Diamond: Någon som är så pass ung så att hon måste ha ett speciellt tillstånd för att få uppträda på Melodifestivalen och Eurovision, denna någon ska nog inte ställa upp alls. Skulle gissa på att hon gick vidare just för att hon ser så "söt och oskyldig" ut, "stackars lilla flicka". Blä!

Suzzie Tapper: Mjaahopp.. ungefär: va?! Fanns flertalet låtar som var bättre än denna och som borde ha gått vidare till Kiruna.

Christer Sjögren: ?!?!?!?!?! Vad fan gick fel?! Deltävlingens SÄMSTA låt! Jag kommer skämmas och stoppa huvudet någonstans där det är mörkt om vi skickar denna låt till Eurovision (vilket inte borde få vara möjligt). Han är så äcklig och sliskig så det finns inte, och låten.. nej fy fan, det finns inte ord för hur DÅLIGT detta var!

TILLÄGG: Varför kunde man inte ringa in och rösta på den otroligt söta komikern som skötte pausen innan resultaten kom? Skrattade gott när han kom in och sjöng "what is lööv" och dansade med sin gummikropp, grymt skön kille! HAN om någon skulle Sverige skicka till Eurovision!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar