fredag, oktober 21, 2011

Min älskade, älskade bricka.

Det finns verkligen inte ord för hur mycket jag älskar mitt jobb som ordningsvakt. Det är detta som jag identifierar mig med varje dag i livet, och detta är jobbet som jag kommer ha så länge som jag bara orkar och kan!

Och jag får verkligen abstinens när jag är ifrån det för länge. Precis som förra gången när det hade varit två veckor sedan jag senast gjorde ett pass så drömde jag om slagsmål, och det var precis det som jag gjorde i natt igen. Kroppen saknar adrenalinet. Senast det var ett riktigt stort bråk hade jag en sådan adrenalinkick att jag knappt kunde trycka fram numret till polisen i mobilen för att mina händer skakade så mycket. Kan man göra annat än att älska det?!

Ikväll satsar vi på vin, choklad, film och mys.

1 kommentar:

  1. Det är ju det jag säger, du har blivit en stridspitt efter utbildningen! :D

    Det är just den där kicken som gör dig till en bra ordningsvakt, men det är också just den som kan göra dig till en hemsk sådan om det slår över. Och då kommer jag och slår på dig :)

    SvaraRadera