fredag, februari 17, 2012

Fan vad jag älskar mitt jobb!

Äntligen, äntligen, äntligen har jag hittat ett jobb som jag trivs så sjukt bra med! Har hoppat mellan jag vet inte hur många olika jobb och folk har tyckt att jag varit dum i huvudet som slutat jobba och förlorat inkomsten. Men att ha ett arbete som jag trivs på är nummer ett för mig, oavsett lön. Jag spenderar halva mina dagar där och då tänker jag fan inte vara på ett ställe där jag inte trivs och inte kan utvecklas! Jag fick vänta i ett och ett halvt år, men nu jävlar är jag där!

Att jobba på Ecab är sjukt utmanande, ansträngande, påfrestande. Precis som det ska vara. Det ÄR tufft, men tufft innebär också att det finns så grymt mycket att lära sig och utvecklas inom. Just nu är jag så sjukt taggad så det finns inte! Känns som att möjligheterna är oändliga och jag kommer ta mig vart jag än vill inom företaget. Givetvis kommer det ta år, men vad spelar det för roll? Jag trivs på det ställe jag ska spendera halva mina dagar!

Nej jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om mina funderingar, förhoppningar, mål, utmaningar, dalar och toppar som gäller det här jobbet. Men jag tar det vartefter det kommer helt enkelt. Nu ska jag bara njuta av glädjen!

Vi har i vilket fall varit nere på våra fabriker Åse Glass och Marimat i Vara och Trollhättan idag. Evo är på gymet, film när han kommer hem och sen bara mys. Btw, han stannar visst till mitten/slutat av mars. Han gör mig fullständigt tokig, men det är väl just det som jag gillar med honom :)

Vad de flesta av oss mest behöver är någon som får oss att göra vad vi kan.

Och förresten, fan vad tufft det skulle vara att jobba som ordningvakt på Kronan i Vara en kväll. Skithäftig nattklubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar