lördag, november 10, 2007

Lately.

Har faktiskt varit rätt kass på att uppdatera mig de senaste veckorna, så tänkte ta tag i det nu. Ta detta som en varning: Kan bli ett långt inlägg! Läsning sker på egen risk.

Var och lämnade blod förra fredagen, och har fortfarande extremt heta blåmärken på armarna. De testade i höger arm först, men de hittade inte mina blodkärl, så de grävde runt lite i mitt armveck. Det gick inte, och de frågade om jag ville gå hem och vila mig och komma tillbaka och testa gång. Eh, what?! Jag sa det att jag har ju kommit dit för att lämna blod så då tänker jag vara där tills jag har lämnat också. Sagt och gjort, de tog min vänsterarm och försökte där. De fick gräva runt lite där med och det verkade inte som att jag skulle kunna lämna blod överhuvudtaget, men tillslut så hittade de ett blodkärl och jag kunde lämna. Wohoo! Hade blivit riktigt besviken om det inte gått. Efteråt var man lite småyr i huvudet och mådde illa, antagligen p.g.a. mitt låga blodtryck. Sjuksköterskorna var ruggigt måna om ens hälsa, kanske lite för måna, haha! Stannade kvar i en halvtimme, sen tog jag med mig ett par grogglas hem (man får en gåva varje gång man lämnar).

Förra veckan, och halva den här veckan, har humöret varit totalt på sné. Humörsvängningar som bara den, har dock hållt de flesta för mig själv. Inget allvarligt egentligen, humöret kan ju inte alltid vara på topp. Jag vet dock vad som är upphovskällan till dem. Nu är det däremot bättre, betydligt bättre.

Förra helgen på jobbet efter stängningsdags blev det att ringa efter ambulans. En av våra tidigare gäster hade ramlat omkull på gatan utanför och slagit i rätt rejält. Ögonbrynet hade han slagit upp så hade köttet var utanför och han hade blod i halva ansiktet, men det såg värre ut än vad det var. Det vi oroade oss för var att han slagit i huvudet för han var skapligt borta och var medvetslös ett tag. Ambulans kom efter alldeles för lång väntetid men den här mannen vägrade att åka med, han påstod sig även heta Greta (säger väl allt om hans tillstånd). I vilket fall kan varken vi eller ambulanspersonalen tvinga med honom så Claus ordningsvakt ringde polisen som kan tvinga med honom till universitetessjukhuset, men de hade fullt pådrag i Kvarnparken så blev inget där heller. Man kan undra hur han mådde dagen efter?

Igår var det jobb igen, denna gång i garderoben. Lite folk - men grymt fulla och mysko. Finns inte ens ord för hur folk betedde sig igår. Det hela slutade i alla fall med att ett äldre par somm drugit alldeles för mycket ramlade rätt in i trubadur Anders Berglunds musikanläggning så allt brakade i golvet. Faktiskt första gången jag är med om att det händer. Paret vägrar sedan att gå, folk lägger sig i och ja.. fattar inte hur folk kan bete sig.

James jobbade igår.. lovely! So damn gorgeous. Har alltid varit, kommer alltid vara!

Mycket som händer nu en månad framöver.
17:e dec: KSM och SKA-sittning.
24:e dec: Faddertacket.
1 dec: Tackmiddag med Flimmer.
5:e dec: Jag har fest.

Ikväll blir att att jobba som servitris. Skoj skoj. Skönt med lite variation :)

Flytten blir av rätt snart.. ringde killen som har rummet som jag ska bo i och han sa att han flyttar ut den 17:e. Kan inte bli bättre! Känner mig faktiskt fortfarande säker på att detta är rätt val.. det kommer nog att fungera.

Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar