söndag, juni 19, 2011

Grisar KAN tydligen flyga!

Folk klagar så dant över vädret men fan, jag fullkomligt älskar regn och mörkret som kommer med det. Det är så jäkla typiskt svenskt att aldrig någonsin under några omständigheter kunna vara nöjd. Jag älskar också sol, värme och ljus, men det innebär ju inte att jag inte kan njuta av lite regn.

Livet har legat lite på is de senaste veckorna, men jag är laddad inför att komma igång imorrn igen. Styra upp det med träning, rutiner och jobb. Har det kommit något svar? Ett halvt, lite annorlunda ja, men jag är fortfarande inte ensam trots att the timelimit har nått sitt slutdatum. Det är så stört att jag alltid, alltid, alltid har varit ett kontrollfreak som vill ha det mesta planerat och strukurerat. Ja, inte så att jag inte kan dra iväg på spontana saker, men det som har varit viktigt i livet har jag helt enkelt velat ha stenkoll på. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna undkomma ifrån det, men den här våren har verkligen bankat in i huvudet på mig att jag inte har något val om jag vill vara lycklig. Så, tillslut, efter många om och men kunde jag slappna av och bara njuta av varje dag som kom och gick. Och det gör jag fortfarande. Jag tar inte ut något i förskott, jag varken fantiserar iväg eller ser en mörk framtid, jag bara är och tar tillvara på det som finns här och nu. Låter sjukt klyschigt inser jag nu, men fan vad skönt det är att vara avslappnad och inte få panik trots att jag har kommit in i en längre period där jag inte har full kontroll över min framtid. Helvetet måste ha frusit till is men jag mår bra, väldigt bra. Visst vaknar mitt gamla jag till liv ibland och försöker protestera, men det går snabbt över. Nej jag är så himla tacksam för allt jag lärt mig den här våren. Jag kan jag också!

Nahej, skulle jag kanske ta tag i det här med chokladmuffinsreceptet. Det är någon som är sugen och går och tjatar på mig ;)

2 kommentarer:

  1. Jag vill ha dig. Du är så jevla het!
    Date?

    SvaraRadera
  2. What? Och du är? Bor du ens i närheten av mig? ;)

    SvaraRadera