måndag, juli 11, 2011

Nytt vägskäl i livet

Alright, dags att ta beslut, igen. Det känns väldigt lustigt att säga detta för att vara mig, men jag är så jäkla trött på att behöva väga fördelar och nackdelar mot varandra för att kunna ta "rätt" beslut. Annars har jag alltid varit den som älskat förändringar, att planera, göra om. Men av någon anledning har dessa beslut blivit så pass seriösa att de nu för tiden påverkar hela mitt liv, och det gillar jag inte alls.

Hehe, jo jag kanske skulle förklara vad det handlar om... både jag och Josie känner att det är dags att flytta isär, skilja oss, separera. Haha, nej vars, men vi har bott ihop i ett år nu och Josie känner att hon vill lämna stan medan jag känner att jag behöver ta mitt boende på allvar och därmed bo själv. Frustrerande med tanke på att jag vill ta ett beslut men verkligen inte orkar. Och allt handlar om det ekonomiska.

Okej, nu ska jag faktiskt räkna hur många gånger jag har flyttat i mitt liv... det borde vara femton gånger, om jag inte har glömt bort något ställe vilket jag säkerligen har. Och då är det femton gånger BORTSETT från de mellanlandningar som man har gjort hemma hos olika familjemedlemmar innan själva flytten faktiskt ägt rum. Ska jag räkna med dom ligger jag på långt över tjugo flyttar. Så nej, jag totalvägrar att flytta på mig igen. Inte direkt det mest ekonomiska beslut jag har tagit i mitt liv, men ibland måste man ju faktiskt bara få göra det som känns rätt. Och jag trivs så jäkla bra i den här stan, det här området, den här lägenheten, att nu boar jag in mig! Det får bära eller brista helt enkelt, men då kan ingen efteråt säga att jag åtminstone inte försökte.

Sedan får jag väl också säga att det inte enbart handlar om pengar. Jag känner mig fast i att jag trivs så himla bra här i Mjölby. För några år sedan trodde jag att jag skulle bo i en större stad, men jag har insett att jag mår bra här. Och jag kan inte riktigt acceptera det heller. Tänk om jag blir fast här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar