torsdag, juli 19, 2007

Hugo i Motala = ?#!!%?!?

Jag & Josie hade haft det planerat ända sedan i våras att vi någon gång denna sommar skulle åka till onsdagsklubben på Hugo i Motala och äta gott. Varför? För att det överallt i Mjölby (fortfarande) sitter uppe affischer om att mellan 22-24 är det halva priset på mat och dryck. Perfekt, tänkte vi, så igår drog vi ihop oss några tjejer och åkte in. Jag var skitpepp på en helkväll med mat och dryck och lite dansande på dansgolvet, men det blev inte riktigt så. Varför? Först och främst visste ingen i personalen om de ens serverade mat längre, men sedan var det en tjej som tillslut sa att de gjorde det men att vi var tvungna att pröjsa 300 spänn för det. När, tillslut, killen som för kvällen tog sig tid att komma till oss sa han att han inte tänkte servera oss mat klockan 22 på kvällen. Nahe?! Nae men det stod halva priset på mat och dryck för att de skulle tjäna på det (smart att över huvudtaget erkänna det, men fine), men sedan ändrade han sig och sa att han visst kunde fixa mat till oss - om vi betalade först 700, sedan 900 spänn för det. No way in hell. Jag jobbar inom samma bransch, och står det att vi serverar mat till 24 så gör vi också det! Kommer aldrig mer sätta min fot där.

Det hela resulterade i en massa totalt utflippade kort på Donken, bevis kommer här (vissa är censurerade = jag tänker inte lägga upp dem här :D):





1 kommentar: