onsdag, augusti 29, 2007

The whole story..

Som sagt, min stackars dator åkte i väg för att ljudkortet var paj. Det har gått 3 1/2 vecka och de har fortfarande inte lyckats fixa det, och självklart vet de heller inte när de lyckats fixa den väldigt avancerade saken. Helt jävla otroligt. Och inte har de någon vettig ursäkt för det heller. Som änglar från ovan kommer då killarna på Expert. De förstår mitt, faktiskt, rätt allvarliga problem och fixar en sprillans ny lånedator (laptop) åt mig - trots att de egentligen inte har sådana längre. Och vet ni vad de gör mer? De kör hem den till mig från Motala! All cred till Expert! Måste tillägga att utan en dator kan jag inte fixa de deadlines som vi har på skrivuppgifter. Fixar jag inte dem får jag heller inga poäng. Nej, det handlar faktiskt inte om att jag dör utan Internet, jag kan överleva utan att chatta :P

Så.. första veckan på LiU, som förövrigt tjyvstartade på en söndag, hur var den? Skrämmande, ovan, obekväm - men bara de första tre dagarna. På tisdagen fick jag ett nervsammanbrott, jag hade inte en aning om vad fanken jag höll på med och tvivlade starkt på att jag gjort rätt val i livet. Dagen efter var allt frid och fröjd och jag kände att jag kommit alldeles rätt. Ja, det har varit en liten miniversion av en känslomässig berg-och-dal-bana. Men nu känns allt bra, riktigt bra. Nolle-P har varit grymt kul, KSM (Kultur, Samhälle och Mediagestaltning, utbildningen som jag går) har världens bästa generaler. De ställer upp i vårt och torrt, och de har förövrigt jordens skönaste humor. Vi har hittat på en massa skoj, som Gasquesittningen vi hade. Äta god mat, sjunga sånger och lära känna alla människor i klassen och generalerna, underbart! Igår var det film-temafest, och min grupp hade 8 mile som tema. Att festa i mysbrallor var extremt härligt och trots den kassa musiken så var det kul! Klassen är kanon, och några har man kommit att bli riktig bra kompis med. Sen finns det ju någon som man har fått upp ögonen för, men det får jag berätta om mer när jag vet hur det ligger till. Här är btw en länk till Hovet, våra generaler, och bilder från några av våra fester. Fler bilder kommer!
http://www.skumsektionen.se/hovet

På fredag är det finsittningen, the big final, då vi alla ska äta tre rätters middag och vara finklädda. Dammit, det ska bli galet kul! Eller, man ska ju inte säga för mycket, men jag hoppas.

James ringde igår. Som vanligt satte han igång mina tankar. Å andra sidan börjar jag vänja mig. Men jag vill ha honom, så enkelt är det bara. Men självklart kan ingenting vara enkelt när det gäller mig. Jag har så många gånger fått det bevisat, senast igår.

Shit, klockan är 20 i 12, dags att sova! Med tanke på att jag bara sov 3 timmar inatt (kom hem 03.00 och skulle upp 05.45) och jag ska upp kvart i 8 imorrn så är det nog dags att få lite sömn. Det finns 100 saker till jag skulle kunna skriva om, det finns 100 saker till som jag skulle behöva skriva om, men sådant finns det inte tid till. Dags att krypa ner, med en viss person i tankarna. Vem kommer jag faktiskt inte att berätta...

Måste påminna mig själv att när jag har tid nästa gång måste jag berätta om det som hände i lördags, därför skriver jag ner det här. Ja, jag har kasst minne. Ah just det, fredagen måste jag berätta om också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar