torsdag, oktober 25, 2007

Flytta?

Ja.. kanske, kanske inte. Jag har sedan jag började på LiU tänkt att nej, jag stannar i Mjölby, i alla fall i ett år. Förra veckan kändes det som att jag inte skulle flytta till Norrköping överhuvudtaget. Idag känns det helt annorlunda.

Jag har inga problem med att pendla eller gå upp tidigt och komma hem sent. Problemet ligger i att man får en distans till allt, och framför allt alla som har med universitetslivet att göra. Har aldrig tidigare känt att det är surt, men ikväll när jag skulle åka hem från Dalkarlen så kändes det faktiskt riktigt tråkigt. Jag vill också stanna kvar och hänga med de andra. Ha ett rum att gå till. Ränna omkring i korridorerna närsom och snacka med vänner. Visst har jag funderat på hur det skulle vara tidigare, att bo i studentkorridor, men jag har alltid kommit fram till att jag "tjänar" mer på att bo kvar här. Nu är jag inte så säker längre.

Det jag är säker på är att om jag flyttar vill jag bo på Dalkarlen, nån annanstans vill jag inte bo. Kanske packar man sitt pick och pack snart.

Idag är det en konstig dag.. humöret är på sné, riktigt ordentligt måste jag erkänna. Däremot hade jag en ruggigt skön natt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar