tisdag, oktober 02, 2007

Olika tänk..

Jo, det är verkligen så.. kvinnor och män tänker så himla olika, och ett bevis på det är ett bra exempel som en föreläsare drog för oss igår:
"Jag och min fru var ute och åkte i bilen vid X (minns inte var). Hon pekade på ett fik och sa - Nej men vilket gulligt litet fik! -Jo men visst, det ligger ju nere vid vattnet och ligger ju fint rent geografiskt sätt, tänkte jag och körde förbi. Hon menade förstås att vi skulle stanna och fika där vilket jag inte hade en tanke på."

Ett så grymt bra exempel på hur olika kvinnor och män tänker. Vi är inte lika på något sätt, iaf inte tankemässigt. Inte konstigt att vi inte kommer överens, vi kan ju inte göra oss förstådda.

Hade en så sjukt bra föreläsare idag, Anders (minns inte hans efternamn just nu, och orkar inte att hämta blocket där jag skrev ner det). Han har jobbat bl.a. för Sveriges Radio. Jag fattar inte vad det var som var fel på mig, men blev så himla berörd av hans föreläsning. Hoppas att han kommer tillbaka och föreläser fler gånger!

Slutade med att jag sov 4 timmar inatt.. alldeles underbart att gå upp vid halv 6 i mörkret också. Har kommit in i en period då jag inte kan somna..

Säljpasset idag gick bra, tills vi skulle räkna kassan.. inga kommentarer. Så himla rörigt så det fanns inte.

Saknar de gamla tiderna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar