lördag, juli 05, 2008

Vattenhålet

Nej, jag vet att man inte ska hänga ut gäster på sin arbetsplats, men eftersom jag inte nämner några namn så är det ingen, förutom personen i fråga, som vet vem jag pratar om.

Folk kan som sagt vara så himla äckligt sliskiga och inte ha någon häst hemma överhuvudtaget. Efter stängningsdags förra helgen så kom det en man till garderoben och gjorde något som liknade ett uppraggningsförsök på mig. Hans kompis "avslöjade" att mannen i fråga var gift. Mannen blev sur och kontrade i stället med att han kunde skilja sig för min skull. När han hade gått sa vakten: "Du skulle bett honom ringa hem och berätta att han ville skilja sig". Haha, ja, man blir jävligt sugen men så taskig kan jag inte vara, om de inte förtjänar det förstås..

Igår var det två karlar (killar) ute. En av dem gav sig på en av oss i personalen med diverse.. beklagelser, påhopp e.t.c. Jag bad den nya vakten hålla koll på honom eftersom han var jävligt orolig, vilket jag senare blev glad över att jag hade gjort. Killen sprang ut i köket först en gång, men vakten såg och sprang efter honom. "Han skulle bara på toa". Andra gången stod jag och Josie redan i köket när vi hörde en fet smäll och sen kommer killen inragglande. Jag blev faktiskt lite orolig, för jag visste att vi inte skulle få iväg honom själva i det tillståndet som han var i och jag hoppades innerligt att någon av vakterna hade sett det. Två sekunder senare springer den nya vakten in och ber honom att gå hem. "Jag har ju inte varit här förut" var kommentaren från killen då. Vakten sa senare att killen i fråga inte hade snubblat över grejerna som låg i gången som hade hade orsakat smällen (och som låg över allt), utan han hade sparkat ner dom på vägen in. Jag vet faktiskt inte vad killen hade gjort om vi varit själva därinne.

Hans kompis försökte ragga på mig på början av kvällen. Han försökte ragga på Josie. Han försökte ragga på det mesta, och envis var han. Tillslut sa jag till honom att det inte är tilldragande med en kille som raggar på det mesta som rör sig. "Men hon fick ju bara min MSN, dig har jag ju faktiskt erbjudigt att följa med hem för natten och det är inte alla som jag erbjuder det". Okej, meddelandet gick inte igenom. När vi hade stängt var han fortfarande kvar och sprang efter mig när jag höll på att städa. Han förstod varken vad "nej" eller "vill inte" betydde. Tillslut kom den nya vakten fram, la armen om mig och sa: "Skulle du följa med mig hem sen? Okej, men skynda dig för klockan börjar bli mycket och jag vill åka hem". Därmed kunde jag smita därifrån och jag blev sjukt tacksam! Däremot står karlskrället kvar.. tills den andra vakten tar ut honom. Jag fortsätter plocka disk då killen kör in huvudet genom dörren, och konversationen går så här:

Han: Ska vi äta här eller på Sibylla?
Jag: Vi stänger nu..
Han: Vill du ha kebab?
Jag: Jag ska hem.
Han: Kebab?
Jag: Jag ska hem.
Han: Kebab?
Jag: Jag ska hem!
Han: Okej då.. tunnbrödsrulle?

Eeeehh.. under tiden ställde sig den nya vakten bredvid mig tills han fick nog och bad killen gå hem (igen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar