söndag, maj 31, 2009

Min hjärna är död sedan länge!

Ja, när kan den ha dött? Runt 4-tiden igårnatt? 5 kanske? Nathalie Lindblom har varit vaken i 40 timmar nu och det märks vill jag lova.

Det var riktigt kul att jobba igår. Gick på vid 5 och i början var det lugnt, sedan kom folket och vi slog försäljningsrekord på 103,000 kronor, niiiice! Det är inte lite pengar det! Mycket tjafs, bråk, kaxighet, men de flesta fick det tillbaka det mot sig själva så jag är nöjd. Klockan fem i morse var vi klara med all städning, så då var det första gången jag satt sedan klockan 18. Efter det var det social tid, soluppgång, en miljon funderingar på att gå hem och sova då jag somnade vart om vartannat sittandes, om en så bara en millisekund. Gick in och ut i från en dvala kändes det som fram till klockan 11, då började vi alla sola på däcket och jag piggnade till. Vid 13 kom jag hem för att byta om till bikini och sedan dra till Lindö och Abborreberget. Vi fyra som åkte hade alla jobbat på Trappan och vi pratade på, men så fort alla hade lagt sig ner för att sola blev det knäpptyst. Alla somnade på fläcken. Tills huggormen kom.. då kan jag lova att vi allihop blev pigga igen. Efter det har jag varit pigg så länge som jag står upp och pratar. Så fort jag sätter mig ner och är tyst faller ögonlocken längre och längre ner. Tro mig, jag ser helt förstörd ut i spegeln. Jag glider in och ut i någon slags vaken sömn hela tiden, och nu får jag äntligen krypa ner.

Kan säga att det var riktigt trevligt på Trappan i morse och så även ute på Lindö. Jag är numera inte jätteblek längre - bara blek!

Kan förövrigt tillägga att ett larm gick på Stadsmuseet igårkväll som ligger bredvid Trappan. Det började tjuga vid 8 och vi trodde det var en bil eller någon byggnad längre bort. Klockan fem när vi städade ute tjöt larmet fortfarande. Klockan 11 när vi satt på däcket tjöt det fortfarande. I och med att jag stod utomhus nästan hela tiden från 18-05 plus några timmar vid 9 så kan jag konstatera att jag har det där jävla larmet i öronen hela tiden! Jag hör det och är säker på att jag hör det men det gör jag inte för larmet kan ju inte förfölja mig från rum till rum direkt.

Nej nu måste jag sluta, känns som om jag sluddrar för mycket. Jag kommer somna så fort jag lagt huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar