söndag, november 15, 2009

Jul!

Haha, nej jag vet, det är inte jul riktigt än. Men det är inte så långt kvar heller! Jag älskar julen så himla mycket, det är den bästa tiden på hela året. Och bara för att fira just det köpte jag hem lite glögg idag som jag värmde och myste med framför tv:n. Därmed luktar det jul i hela mitt rum och det är så otroligt härligt! Jag kan också berätta att jag längtar till den 28:e och 29:e. Varför? Den 28:e åker jag och mams till julmarknaden på Liseberg och den 29:e ska jag på julbord tillsammans med paps och Francine. Förövrigt är jag i full fart med planerandet av julklappar - ah, det måste ju vara det bästaste! Att göra och köpa klappar för att sedan kunna ge bort dem och se glädjen som de sprider :)

Jobbet går annars riktigt bra och det får mig att må toppen! Gårkvällen går ju att diskutera, haha, men huvudsaken är ju att själva arbetet går fint, och det gör det just nu :) Om en vecka börjar ordningsvaktutbildningen.. hu! Jag är pepp men börjar ändå bli nervös, jag kan ju trots allt inte vara hundra på att jag fixar det. Jag hoppas hoppas hoppas, men detta är ju någonting helt nytt och en stor utmaning. Men jag ska ge allt, för jag vill det här.

Annars så ser det inte ut som att jag har kommit in på någon av vårens distanskurser som jag har sökt. Dammit, måste det vara lågkonjunktur så att alla måste plugga i stället? :P Å andra sidan är det väl bra att jag inte drar på mig ännu mer att göra.. men jag hade ju sett fram emot det. Å andra sidan vet man aldrig, förra gången kom jag ju in som reserv. Nej nu ska jag pyssla lite med julklapparna framför tv:n :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar