söndag, november 29, 2009

Första advent!

Helt knasigt att december snart börjar.

Helgen är över och min kropp skriker aj. Självskyddet i fredags gick riktigt bra så det känns superskönt, men jag kan lova er att det är tufft att slåss med 16 olika killar (jo vi är ju bara fyra tjejer i gruppen, hehe). Jag har blåmärken på innerlåren, knogarna, överarmarna, underarmarna, på nyckelbenen, knäna och till och med bröstet. Behöver jag ens säga att jag knappt kunde ta på mig min egen jacka igår? (vilket jag vid närmare eftertanke inte heller kunde.. haha). Men det var riktigt, riktigt roligt och man fick sig en tankeställare eller två. Dessutom var en av instruktörerna ruggigt het ;)

Igår åkte jag och mams på julmarknaden på Liseberg. Det var supermysigt med glögg, good mat, våfflor, varm choklad och massa annat mysigt. Vi bara vandrade omkring och kikade på allting som fanns där. Mot slutet slog vi på stort och spelade på chokladhjulen, varvid vi vann båda de två gånger vi spelade, haha. Ja, jag är sjukt nöjd! Jag har aldrig vunnit på något hjul förut ;) Nej men mycket skratt och så där mysigt som det ska vara när man umgås mamma och dotter. Jag älskar sådana stunder!

Idag så spenderades det tid med papps och hans flickvän vid ett härligt julbord. Massa god mat, mysig musik och tid till att bara vara. Nej den här helgen har varit den bästaste på länge, ingen stress och inga måsten (även om de faktiskt finns där). Snart ska jag åka hem till Norrköping igen och bums krypa ner i sängen för i morgon är det OV-utbildning som gäller igen. Brandutbildning ligger på schemat så det blir nog grannt :) En vecka kvar.. håll tummarna för att jag blir godkänd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar