söndag, december 05, 2010

Ullared och Liseberg

Mm, i fredags klev vi upp 04.45 för att åka ner till Ullared och julmarknaden på Liseberg. Jag och Josie satte på lite julmusik här hemma medan vi fixade oss, och sedan var det julmusik som gällde hela vägen ner (och hem)! Min mamma och Josies mamma var också med. Nere på Ullared blev det mest julsaker och någon julklapp, handlade för omkring 500 kr och det är med all säkerhet det minsta jag har spenderat där, haha! Så småningom for vi vidare ner till Göteborg och det var hur mysigt som helst på Liseberg. Där inhandlades det främst godis ;) Vi var hemma igen vid halv 12 tiden så det var en riktigt lång dag, somnade gott kan jag lova.

Igårkväll jobbade både jag och Josie nere på Vattenhålet. Det var verkligen en toppenkväll! Spelet gick bra, det var mycket folk och en del ögongodis. Tackade till och med ja till en tryckare där på slutet, och då kan jag säga att under de fem åren jag jobbat där så har jag väl tackat ja till.... ja, sex stycken kanske? Men det bästa var ändå när jag satt och pratade med en person som jag känt sedan jag var 13 år. Han frågade om jag hade börjat träna, varvid jag sa ja, och han sa att det verkligen syndes på min kropp. Och däääär fick Nathalie den största egoboosten hon fått på länge! Det är ju så svårt att märka på en själv eftersom det går i sakta mak, men han satt i flera minuter och berättade vilken skillnad det var och hur bra det såg ut. Jävlar vilken motivationskick jag fick så nu vill jag träna massor!

Idag har varit en lugn dag, är fortfarande trött och har inte riktigt hittat rätt rytm än. Storhandling av mat har i alla fall gjorts så skafferi och kylskåp är välfyllt. I och med Josie också storhandlade så är det knappt att vi får igen någon av dörrarna.... Lite julklappar har vi slagit in med, och satt upp en jättefin ljusslinga på balkongen :) Förövrigt har det nog varit den slappaste dagen på länge.

Nu väntas Jersey Shore på TV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar