tisdag, november 30, 2010

Back on track!

Det är verkligen julmysigt här hemma. Jag och Josie har fått upp lite fler saker nu, julgardiner i varje rum bland annat. Jag älskar julen! Och vet ni vad? I morgon får jag öppna första luckan i min chokladkalender! Som jag har väntat, haha. Köpte den ju för någon månad sedan men nu jävlar är det dags och jag är barnsligt förväntansfull :)

Gårdagen var en knäppisdag kan jag säga. Först kontaktade jag Ecab varifrån jag fick ett (väldigt trevligt) nej, vilket lustigt nog kändes rätt så bra. Sedan kontaktade jag Logent, där jag hade jobb, men insåg att arbetstiderna inte någonstans passar in i mitt liv så där tackade jag i min tur nej. Så nu är jag helt utan jobb igen - och det känns väldigt okej. Jag tror att jag behövde den här skjutsen, allt var ju så jäkla stiltje i mitt liv men nu känner jag mig verkligen jävligt bra och önskvärd och jag är inte orolig för att inte fixa ett jobb när jag vill det. Allt händer ju av en anledning och jag tror just att det var anledningen till att jag hade möjlighet till båda dessa tjänster. Sedan kom jag underfund med att jag gärna söker mig tillbaka till lagerarbete igen. Jag trivs med arbetsuppgifterna, det är en trygghet, och dessutom är det så jäkla skönt att arbeta ihop med en massa karlar! Så back on track när det gäller jobbsöket alltså :)

Så igår vid fem fick jag ett samtal och erbjudande om skjuts ut till Travet. Åfan, jag skulle med andra ord tydligen jobba. Så byta om till jobbkläder jävligt snabbt och sen ut dit. Annorlunda kväll därute faktiskt med en bland annat eventuell LOB, men det löste sig fint tillslut (med mycket tålamod från min och Sibbes sida). Sedan hade vi ett riktigt fint två-timmars snack i bilen innan jag kom hem vid ett-snåret.

Körde förresten spinning idag och det var grymt kul! Kände mig riktigt jävla laddad så det här får vi fortsätta med. Insåg dock på vägen dit att nu är det fan mössa på som alltid gäller, öronen trillar ju nästan av! Men det är så fantastiskt vackert ute, önskar att jag kunde ta en 360 bild och spara :)

Ååååh, snart är det fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar