söndag, november 28, 2010

Första advent

Tokmysigt! Adventsljusstakar och julgardiner är uppe. Tänk att så lite verkligen kan förändra hela atmosfären i ett hem. Jag älskar't så in i helvete :) Måste dock köpa hem lite fler julsaker. Men ni kan tänka er hur fint det var att krypa ner med nytvättade tomtesängkläder... Får ha kvar dom till sommaren ;) (eller inte) Grymt mycket snö är det ute i alla fall, fick gräva fram pappas bil i morse och då hade den bara stått där i 10 timmar. Behöver jag säga att jag älskar't? Nej, ni har nog hört det några gånger nu, haha.

I fredags var det minst sagt livat på jobbet. Fick ringa ambulans fyra gånger och polisen, ja... vi hade helt enkelt alltid minst en enhet på plats. Men läget var hela tiden under kontroll så allt kändes jättebra. Igår på Mandarin var det desto lugnare kan jag säga. 27 gäster kanske? Men tiden gick hyfsat fort ändå.

Idag var jag på julmarknad med pappa nere på stan. Vi drack lite glögg, fikade och köpte lotter. Det fanns 2000 stycken lotter. 35 av dem innebar ett pris. Jag och pappa knep tillsammans tre av dem på första försöket, haha! Skumtomtar (fanns väl totalt 15 sådana priser), en 40 centimeter hög tygtomte (totalt 3) som står upp och en stooooor tomte (endast två!) som också står upp. Vi kände oss rätt nöjda när vi åkte hemåt ;)

Nu hoppas jag på ett gott besked imorrn. Och så längtar jag till fredag något så in i norden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar