måndag, november 08, 2010

South, east, north

Ni skulle se mina blåmärken på låren. Helt insane! Ömmar gör dom med. Ouch!

Det var skoj att jobba på matchen igår. Alltid trevligt att se nya ansikten och lära känna andra ordningsvakter. Dock så var det kallt så inihelvete! Och då hade jag ändå klätt på mig ordentligt. Och drack kaffe. Tog en stund innan jag tinade upp här hemma.

Jag längtar verkligen till den 3:e dec. Och ser fram emot fredag. Tänk att ha saker att se fram emot har en sådan stor inverkan på vardagskänslan. Iofs ser jag fram emot hela veckan, för jag har träning mån-tors. I love it! Och minst roliga passet var idag så jag har the good ones kvar :)

Det ryktas om snö nu i dagarna.... tokmys! Men jag har faktiskt en bekännelse... jag gillar inte riktigt att det blir mörkt redan klockan fem. Jag älskar mörkret och har längtat efter det, men fan, det räcker med att det mörknar vid ungefär åtta. Jag blir ju nästan deppad här.

Var förresten ute i Ekeby och satte ljus på farmor och farfars grav i lördags. Så jävla vackert när det är alldeles mörkt, lugnt och stilla medan massor av ljus lyser upp. Jag älskar Ekeby och jag kommer nog banne mig gifta mig i Ekeby Kyrka någon dag! Det skulle heller inte vara helt dumt att bo där ute. En hel del grannar men ändå landet och så lugnt och fint. Ni kan inte ana hur mycket jag vill bo på landet, nu, nu, nu! Skulle jag dö i morgon så skulle jag dö lycklig i sådana fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar