onsdag, november 17, 2010

I'm crazy but you like it

Kom på att jag i lördags på jobbet som croupier fick beröm från en random person. Det hela handlade om att kille vid mitt bord hade fått en rejäl utskällning och sedan en avvisning. Så när kvällen var slut kom en okänd man fram till mig och gav mig i fem minuter komplimanger för hur jag hade skött hela situationen. För mig är det ju inget speciellt att jag sätter ner foten när någon beter sig illa, så det är roligt att höra när andra tycker att man är jäkligt bra. Alla behöver mer sånt i livet! :)

Provade ju på spinning igår för första gången på evigheter. Iofs kan jag väl inte påstå att jag någonsin har tagit spinning seriöst. Men det är ju ett ypperligt sätt att träna ben och rumpa så jag och mams tänkte börja köra även på detta. I slutet när man ska ge det sista var jag helt slut i benen och motivationen var borta. Då säger ledaren: "Du är en vinnare. Tre minuter har du kvar till mål och du har fyra stycken framför dig. Kom igen nu! Du kan ta dom. ...nu har du bara tre kvar. Ge järnet nu, du fixar det här. ...nu är du 90 sekunder från mål och du har två framför dig." Och så vidare. Ni kan ju tro att min tävlingsinstinkt väcktes till liv på två röda. Jag kunde verkligen se de där jävlarna framför mig och skulle minsann allt ta dom allihop! Körde verkligen järnet de där tre sista minutrarna, allt onda försvann och det enda som fanns var att vinna. Efteråt kände jag mig odrägligt kaxig och tittade på de andra i träningshallen och tänkte för mig själv: "Haha, så jävla dåliga ni är!" Sedan kom jag tillbaka till verkligen.... haha. Helt galet att man kan bli så fokuserad. Men det känns i benen idag vill jag lova. Min muskel i vänster överlår är verkligen stenhård. Sedan har jag ont mellan benen efter sadeln också.....

Åh, hörrni! Jag tror jag har fått jobb! Och precis det jobbet som jag ville ha med! Jag vågar inte riktigt tro på det ännu, jag har inte fått schema eller så än och jag vågar inte ropa hej förrän jag har det i handen om några veckor. Men det känns så jävla fantastiskt oförskämt bra! Håll tummar och tår för mig :)

Nahej, dags att krypa till sängs nu. Jag ser fram emot morgondagen då det vankas finbesök så det är bäst att vara pigg ;)

3 kommentarer:

  1. Hallå, nu blir jag ju nyfiken här borta i Norrköping. Vad är det för jobb? Kram emma

    SvaraRadera
  2. Jaså!!! På BT!!!

    SvaraRadera
  3. Emma: Det är ett jobb på OnOff i Linköping! :D Så hoppas, hoppas, hoppas! Hur går allting för dig därborta? :) Kram!

    Pappa: Haha, nääää!

    SvaraRadera