måndag, november 22, 2010

Never give up

Puh, det blev nervigt på arbetsintervjun kan jag säga! Efter att jag och Josie fikat på stan (åt risgrynsgröt med skinkmacka, nomnom) så gick jag till Ecab. Väl där berättade dom att jag var en av fyra kandidater kvar och att de hade några slutgiltiga frågor att ställa. Well, inga problem so far. Sedan ville de att jag skulle göra ett praktiksamtal... whaaaat?! Okej, jag hade mina aningar sedan innan men dom hade jag förtränkt, haha. Jag blev givetvis dyngnervös eftersom jag ännu inte kan någonting om hur det fungerar, men det var ju lite det som var poängen också. Så medan mina intervjuare lyssnade fick jag några minuter på mig att läsa igenom det jag skulle sälja innan jag ringde. Min tanke var ungefär: "Jahapp, nu ryker det här jobbet!". Inte för att jag tvivlar på hur duktig jag skulle kunna bli, utan snarare för att jag verkligen inte kan någonting om upplägget. Men som alltid tänkte jag att det är bara att hålla god min, köra gärnet och göra mitt bästa. 10 minuter senare hade jag sålt för ett 5-siffrigt belopp, och närmare 6-siffrigt än 4-siffrigt. What the f... Det var hur roligt som helst! Och intervjuarna berömde mig massor, så nog borde jag få känna mig stolt över mig själv nu :) Men det är ju lustigt att det ska vara så svårt att ge sig själv beröm, och kunna genuint känna att man är dyngbra! Fast jag måste erkänna att jag känner mig hyfsad i alla fall ;) Fyra personer kvar som sagt, och jag vågar inte hoppas ännu. Men håll tummar och tår för mig så länge!

Stressade efter intervjun iväg till Motala för möte med krögare och polisen. Väldigt intressanta samtal och fick knyta lite starkare kontakter så jag är väldigt glad över att jag kom iväg dit. Föreningen kunde inte skicka någon annan än mig heller så ännu en vettig anledning till att jag var där.

Ska nog faktiskt krypa ner nu och njuta av att allting går som på räls :) Jag behövde det här. Tänkte försöka komma upp i vettig tid imorrn, fixa lite här hemma, greja med julklappar och lite annat. Det blir ju mörkt så tidigt nu och då är det inte lika roligt att hålla på. Älskar verkligen att pyssla! Ah, jag trivs verkligen så fint just nu.

Men visst känns det ensamt då och då.

2 kommentarer: