onsdag, november 03, 2010

Let's do some update!

..och långt lär det garanterat bli också!

- Det finns inga ord för att beskriva festen i lördags. Den var verkligen kanon och så mycket som jag skrattade har jag nog inte skrattat på länge! Däremot hände det jäkligt mycket som jag fortfarande inte förstår mycket av. Förvirrad, förvånad, besviken, överraskad, irriterad. Det är många sinnesstämningar som har flutit förbi dagarna efter festen, men jag orkar bara inte tänka på det mer. Festen var jävligt bra och resten kan jag skita i. Jag kommer att skratta åt det en dag, och jag har börjat redan nu. En del människor sjönk i mina ögon, andra gjorde mig helt ur spel, några fick mig att känna panik och jag har nog inte riktigt hittat tillbaka ännu. Men det kanske inte är meningen heller? Jag måste dock säga att många även fick mig att skratta från hjärtat, och det är dom skratten som jag lever på. Tack alla ni som kom! :)

- Jobbade ju dagen innan på Parken i Motala. Vadstenakväll och det var full fart non stop. Kvällen slutade i princip med att jag och min kollega flög som vantar bredvid en kille. Vi hade kopplat transportgreppet och han höll sig hyfsat lugn fram tills vi nästan kommit fram till entrén. Han började flaxa, sedan bestämde han sig för att gå och det var bara att hålla sig i så att han inte skulle få möjlighet att nita mig eller min kollega. Kollegan anropade att vi behövde hjälp varvid två poliser och en ytterligare ordningsvakt kom. Trots att vi var så många fick vi inte ner honom, så tillslut lades han över garderobsdisken. Stor, stark, lång kille med andra ord. Nackdelen med att vara kort i yrket, man kan inte lägga sin vikt på en person på samma sätt. Men som alltid kommer man på hundra saker som man hade kunnat göra en stund efteråt, i stället för just där och då. Jag måste lära mig att hantera det också.

- Jag har sovit helstört den senaste veckan och de två senaste dagarna har varit helt uppåt väggarna! Igårnatt vaknade jag säkert fyra gånger under natten, och på morgonen vaknade jag med ett täcke under mig och ett annat över mig. Jag hade alltså tyckt att jag borde sova på ett täcke. Natten till idag har varit insane. Jag har vaknat en gång i timmen mellan 00-06, och efter det har jag vaknat flera gånger i timmen. Vad fan håller jag på med?? Ni kan ju tro att jag är lagom trött idag.

- Jag har ungefär en miljon kort (nej men okej, några hundra) som jag borde sortera och publicera på Facebook. Jag älskar verkligen att skratta åt minnena och sedan lägga ut dem så att andra kan se, men jag har för dålig pli på mig själv. Bättring!

- Jag drömmer bara mer och mer om familjelivet. Det är stört, och jag är verkligen inte beredd på att tänka i de här banorna nu, men herregud vad jag vill! Jag ser hela tiden hus som jag skulle kunna bo i, och direkt drömmer jag mig bort om att fira jul där, ha en bebis. Bjuda hem föräldrarna, ha middagar. Tjänga pengar, renovera. Trygghet. Vad är det som har hänt egentligen? Det här är inte likt mig. Och det känns ju skapligt långt borta just nu, vilket gör saken ännu mer jobbig.

2 kommentarer:

  1. jag hoppas att jag inte var en av dom som sjönk i dina ögon ;)
    har du förresten några bilder på mig så vill jag absolut inte vara med på facebook..
    kram eva
    http://fonmo.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Det var du verkligen inte, du förgyllde snarare min kväll! :) Då får jag se till att unvika dom.... ;)

    Kram!

    SvaraRadera