måndag, februari 28, 2011

A million questionmarks

Det känns precis som att jag har kommit in i någon slags dvala och jag känner mig allmänt otillfreds. Det kan säkert bero på tiden på året men det är frustrerande att trots att det ständigt händer saker omkring mig så är det ingenting som får igång mig så där som bara jag kan gå igång. Jag har inte en aning om vad jag söker efter och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att jag bara borde chilla och rida ut vågen. Men jag är så van vid att ständigt veta vad jag vill, vad jag är ute efter och vilka mål jag ska nå, men allting är just nu stiltje. Jag hittar helt enkelt inga svar någonstans, oavsett vilket område av livet jag försöker förstå.

Jag vet att våren är på ingång och att spralliga Nathalie snart kommer att infinna sig igen, men jag saknar mitt glada jag som ständigt längtar efter framtiden medan jag i allra högsta grad lever i nuet. Allting runt omkring mig är som miljoner små frågetecken och de blir bara fler och fler. Jag vet ju att jag har det jäkligt bra så varför kan jag bara inte njuta av tillvaron och vara lycklig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar