onsdag, mars 02, 2011

Bittersweet nostalgia.

Lunarstorm har legat nere sedan i somras, och därmed har jag heller inte kunnat komma åt alla de blogginlägg som jag skrev under gymnasieperioden. Ska jag vara ärlig var jag rädd för att de var long gone, men inte då! :) En ny version av Lunarstorm är uppe - med den utmärkta funktionen att man kan kopiera över hela sin gamla användare till den nya sajten. Lycka för mig! Haha, ja det kanske verkar som en liten grej att glädjas över, men ni som känner mig vet att skrivandet alltid har varit min känsloventilation och därmed är mina inlägg i allra högsta grad också en del av mig och min identitet.

Så vad pysslar jag med nu? Jag har börjat skriva ner alla inlägg för hand så att de så småningom kan joina alla andra miljoner böcker med gamla inlägg. Call me crazy men det är terapi för mig att sitta och skriva, det gör mig lugn, och samtidigt kommer jag kunna sitta och asgarva åt min ungdomstid när jag är 70! :) Men allvarligt talat så är det så himla fint att läsa igenom sorger, lycka, problem, killar, fester och allt annat som hände när man var tonåring going vuxen. Det är värt mer än pengar.

Och det är sjukt att tänka tillbaka till hur mitt liv såg ut då, och hur det ser ut nu. Problem som jag har idag känns helt plötsligt inte lika akuta längre och allt som jag ständigt förstorar upp blir nästan obefintligt. Man får ett helt annat perspektiv på saker och fan, visst längtar jag tillbaka! Haha, ja vem vet.. en dag kanske jag sitter och skriver av alla inlägg här (herregud, det lär ta forever...)

Men nej hörrni, nu ska jag faktiskt krypa ner och hoppas att jag somnar snabbt. Why? Jag vill att det ska bli imorrnkväll snart för då ska jag och Josie på singelkväll på Harrys! :) I badly need to komma ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar