fredag, mars 18, 2011

Det är så lätt att fantisera

Jag dricker glögg
Med balkong dörren öppen inatt
Jag är så trött på alla mail och koder
Jag vill ha dig här på riktigt inatt
Och suga liv ur din halspulsåder
Ja för en doft av sommarens sista dagar
När vinden blåser in ifrån England

Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
Det är så lätt att fantisera
Och mina tankar och minnen står mig upp i halsen
Men mycket vill ha mera
Och jag har kvar av sommarn om du behagar
Om du behagar komma hem från England
Jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist
Nej inte jag
Men dina ord ligger och gnager här dag efter dag

Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur
Att en helt okänd persons kommentar kan sprida värme resten av ens dag. Det är en sådan 
person jag vill vara, som tar sig en liten gnutta stund för att berätta sin sida av saken för någon 
som 
egentligen inte spelar någon roll, och sprida oförberedd glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar