söndag, januari 08, 2012

Parry, dodge, attack

Vi är alla starka nog att stå ut med andras motgångar.

Hörrni, det är snö ute! Massa snö! Äntligen, äntligen, äntligen. Det blir så mycket ljusare ute, lättare att vilja gå upp och ut. Mys! Veckan har bestått av jobb, och äntligen, äntligen, äntligen släppte det lite på ECAB och onsdagen och torsdagen gick bra. Phew! Jag badly needed it om jag säger så. Hoppas det hänger i sig i nästa vecka också. Pressen på mig själv är inte att leka med! Fredagen var jag förövrigt mer eller mindre däckad. Jobbade ju Ecab på dagen, sen Parkhallen på kvällen, JVM där på morgonen (där vi tog guld!) och hade sovit kasst nätterna innan.

Annars har det varit lugnt. Jag och Evo var inne en sväng i Linköping, 3-rätters på Ikea! Nu kollar jag på TV och äter mina hembakade cornflakeskakor som både pappa och Evo är fullständigt galna i :) Lite kycklingsallad väntar, nomnomnom. Har förövrigt blivit 5000 kr fattigare. På en till dator.... har ju fått Evos stationära som jag spelar WoW på. Och ja, det ena leder till det andra. Jag har ingen kommentar till det :P

Nej, nu ska jag göra sallad. Svårt att äta kycklingsallad med bara kyckling... och varför, varför skriver jag hela tiden "kycklig" när jag ska skriva kyckling?!

En sådan enkel sak att alltid ta med sig var man en går. Alla möter motgångar i livet, ibland är man inte lätt att ha att göra med och man är a mess. Men det är då man ska ta hand om varandra, hjälpa våra medmänniskor igenom den tiden och göra det vi kan för att få han/henne att stå på egna ben igen. En sådan simpel sak som så många aldrig ens kommer att ägna en tanke åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar