söndag, januari 15, 2012

Våga ändra dig. Du är klokare idag än igår.

Nu är LAN:et över efter fyra dagar och jag har haft det riktigt, riktigt trevligt. I själva verket för trevligt för jag ville inte alls att det skulle ta slut utan jag hade snarare kunnat köra på en vecka till. Så tack Nils, Steen och John (och givetvis även Evo) för fyra grymt sköna dagar!

Så i morrn börjar alltså livet a la Svensson. Jobb måndag till fredag 8-17. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att ställa om sig till normala rutiner! Men det är väl det att jag alltid har kunnat mer eller mindre styra över mina egna tider och dagar, haft den friheten så att säga. Nu känner jag mig fast och bunden till en massa måsten. Givetvis vet jag att det kommer gå över, och jag längtar till dagen något så gud. Jag vill kunna älska att ha fasta tider, regelbundenhet, och se det som en trygghet. Men det är verkligen helt galet, jag har inte kunnat smälta det än. Jag har ett fast jobb! Eller ja, 6 månader framöver i alla fall. Sedan får vi se vad som händer. Så länge som jag längtat, och nu hittade jag till och med ett här i Mjölby. Hoppas, hoppas att jag kommer att trivas och att allt går bra!

Nae jag har haft det riktigt bra dom här fyra dagarna. Vill inte riktigt tillbaka till verkligheten än!

Det gör mig så ont i mig när du ser på mig med den blicken. Den blicken som säger mig att det spelar ingen roll vad jag än gör eller säger, du finns inte längre där. Jag har så svårt för att tackla den situationen, och jag går sönder varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar