fredag, maj 16, 2008

Triaden

Idag var brännbollsturneringen. Det var riktigt skoj, men galet synd att det var så dåligt väder. Iofs ska man inte klaga, det regnade inte just när vi spelade, men det var ruggigt kallt och skor + strumpor var sjukt blöta (och då menar jag blöta, mina fötter simmade därnere i skorna). Därav har jag ont i musklerna nu och fötterna fungerar inte riktigt som de ska.. men det är smällar som man får ta ;) Förövrigt gick det bättre än vad jag förväntat mig. Första matchen förlorade vi, men vi vann andra. Det var t.o.m. så bra att jag fick in mina härliga mansslag och motståndarlaget skrek "Pass på!" och backade långt bak när jag skulle skjuta (jaa, jag måste få skryta lite..). Jag hade helt ärligt inte räknat med att vi i Skumpa skulle vinna någon match alls med tanke på att vi bestod av 9 tjejer och 2 killar, plus att vi inte hade tränat så himla mycket. Den sista matchen förlorade vi och hälften av oss gick hem. Vi andra stannade kvar till resultatet och Skumpa med vänner, vi, kom på tredje plats i vår grupp. Helt plötsligt säger de: I andra kvalmatchen möts Skumpa med vänner och Grillat. Det enda vi kunde få fram var: VA!? Sen när spelar näst sista laget i gruppen kvalmatch?? Sen ropade dom ut: Har alla lag alla sina spelare? Haha, nej verkligen inte. Andra halvan av vårt lag som gått hem fick en kvart på sig att komma tillbaka. Sen så mötte vi ju som sagt Grillat. Grillat består av enbart killar (okej då, en tjej) som är väldigt stora och skillade, det var ingen tvekan om saken: vi skulle förlora. Dock så gick det så sjukt jävla dåligt. Varken jag, Natalie, Ted eller Kristoffer fick till våra sjukt bra slag, ingen av oss fick faktiskt till någonting nästan. Matchen gick så sjukt dåligt så tillslut sket vi i det och hade bara kul i stället. Det slutade med 4 stycken utbränningar av hela laget och att vi i Skumpa var innelag hela matchen. Dock så fick vi cred från Grillat att vi var det roligaste laget som de mött, alltid något :) Kvällen avslutades med att springa hem, dra på sig torra kläder, vila och sen ta några Cider på Trappan.

Oj oj, långt inlägg det här.. men jag kan inte låta bli att nämna gårkvällen. Under dagen har jag kommit ihåg mer och mer vad som egentligen hände igår, och det blir faktiskt bara roligare och roligare. Killen som det blev något mer kom förvisso från rätt festeri, men det var inte den killen jag har spanat på den senaste veckan. Killen som jag myste med på dansgolvet kommer jag inte ens ihåg vad han hette (kan påpeka att jag annars inte brukar vara så här borta). Kvällen avslutades.. konstigt. Men, åter igen, jag hade en riktigt, riktigt rolig (och onykter) kväll.

Om morgondagen: Det kommer vara så mycket fest så det finns inte! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar