måndag, februari 16, 2009

Mysko...

Kärleksfesten blev riktigt, riktigt bra. 500 pers = 200 mer än förra året. Härligt! Hade riktigt skoj under kvällen och trillade hem vid halv 9 på morgonen efter städöl (och jellyshoooots!) Fick fint kärleksbrev och lite härliga post-it-lappar. Även ett sött litet hjärta... undrar bara vart karln tog vägen?!

Nu är det andra veckan i rad som ett par unga små pojkar plingar på min porttelefon. Denna gång sade de sig iaf inte vara från SVT och skulle ta kort på mitt boende. Samtalet gick ungefär såhär i nedkortad version:

Jag: Ja hallå?
Han: Hej! Kan du öppna?
Jag: Vem är det?
Han: Markus (mummel någonting)
Jag: Vem?
Han: Du vet vem jag är, vi har festat ihop flera gånger!
Jag: Eh, okej, jag känner ingen Markus. Var skulle vi ha festat ihop?
Han: Eeeh.. jaa.. på Harrys, och här..
Jag: Tyvärr du, jag har aldrig varit på Harrys så du får ringa till nån annan tjej och se om du kan smöra in dig för henne.
Han: Men joo du vet vem jag är, släpp in mig.
Jag: Nej, jag känner inte dig.
Han: Joo, jag känner dig, du heter Nathalie!
Jag: Eeeh.. vad ska du göra här??
Han: Komma upp till dig.
Jag: Nej du, jag ska gå hemifrån om 5 minuter.
Han: Joo släpp in mig så hinner vi mysa i 5 minuter!
Jag: Nej! Vad ska du göra på Dalkarlen?
Han: Dalkarlen?
Jag: Jaa, Dalkarlen.
Han: Vadå Dalkarlen?
Jag: Vad ska du göra här på Dalkarlen, vet du, där jag bor??
Han: Nej jag ska upp till dig på femman!
Jag: Du vet, jag bor här, det heter Dalkarlen....

Sen bröts samtalet för att vi pratat lång tid.. jag fattar inte! Karln har tagit reda på mitt förnamn, som inte står nånstans utanför eller i Dalkarlen för den delen heller. Iaf, tydligen släppte någon annan in dem för när jag 5 min senare gick så blev de ivägjagade av en kille då de hade eldat i hissen och ringt på SOS-knappen därinne. I-D-I-O-T-E-R! Nästan så att det är stalker-varning på dem... Roligt att de inte ens vet att stället heter Dalkarlen...

På fredag blir det faktiskt att åka hem till Mjölby.. =) På lördagkväll åker jag hem hit igen och sen är det personalfest på söndagen, klockan 9 på morgonen, haha! Niiiiiice....

Ja just ja, var och intervjuade Little Marbles i fredags med två klasskompisar. En uppgift som vi hade i skolan och skoj att intervjua kändisar =) Två urtrevliga tjejer som var hur goa som helst och som faktiskt gör rolig, glad musik. Gå in på MySpace och lyssna!

Btw, jag har blivit modern och skaffat mig Spotify. Nice! Bara att gå in på http://www.lakka.se/ och ladda hem gratis =)

Mjahapp.. pilla med Spotify kanske..

3 kommentarer: