söndag, februari 08, 2009

Sena nätter..

Blev inringd i fredags till Trappan en halvtimme innan passet började.. vi hade en nybyggare i vakten och ingen som kunde faddra honom, plus att det skulle vara en extern 18-årsfest på övervåningen (ca 230 pers) där 100 av dem var under 18. Jag hoppar in, motstretigt då vi hade en planerad SKUMPA-kväll, men jag kan lova att jag behövdes.. precis allt blev kaos den kvällen. Ordningsvakterna (arrangörernas egna inhyrda) var dumma i huvudet och för att göra en låååång historia kort så var vi vid kvällens slut 5 Trappanvakter och vi var inte i närheten på alla ställen som vi behövdes på. Folk spydde, tjöt och ramlade överallt. Sprit gömde de överallt; runt, i, under Trappan och mer därtill. Jag undrar hur mycket sprit vi hällde ut egentligen.. Polisen ringdes in (för enbart en kontroll) så att det skulle lugna sig lite.. Kommer hem svintrött vid fyra på natten... och måste ringa polisen IGEN för att nån idiot står här utanför och skriker "BACKA!!! JAG SKJUTER!!!" till folk som ska hjälpa honom och skrämmer skiten ur dom då han också viftar med något föremål i handen. Polisen kommer, hämtar honom och åker fort som fan med blåljus härifrån. Han kanske mordhotade dom i bilen...

Igår var det förfest här på DK innan vi stack i väg till Hugo.. som jag egentligen inte tycker om men hade inget bättre för mig. Segt i början, skoj i slutet. Trillar förbi på Trappan på vägen hem och pratar lite skit med folket.

Aaaah... det är fullt upp hela tiden. Undrar hur länge sen det var jag var i Mjölby nu. Hur länge sen det var jag jobbade på Vattenhålet? Minns inte.. är så mycket att göra konstant. Denna vecka är förjäklig kan jag säga.. men jag tycker ju om det jag gör, men man blir så trött....

..och därför ska jag lägga mig nu. Jag är sjukt rastlös men jag måste fan lära mig att koppla av när jag har en lugn stund.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar