söndag, oktober 12, 2008

Mjahapp..

Kom på att jag inte nämnt hur sjukt bra mitt hår blev hos frissan. Sara är så himla bra på det hon gör så man kan ju inte bli annat än nöjd. Hon sa själv att det var den bästa färgen hon gjort på mig och var helt lyrisk, haha!

På siståne har det varit en massa jobb på Trappan, jobb på Vattenhålet, plugg och inte alls mycket fritid (att festa räknas knappt som fritid längre, snarare en rutin.. och jag börjar tröttna på det). Tog bort mig på mitt vaktpass på Trappan på lördag och åker hem för en hel helg i stället till Mjölby. Kommer säkert förvisso jobba där fredag och lördag men det är inte samma sak. Jag har ju gjort det i snart 3 år nu så det är hemma för mig.

Glömde ju of course att nämna att jag och Hannah hade ett samtal om gamla minnen när vi var i Lkpg i måndags. Gamla, fina, helt fantastiska minnen. Tänk vad tiden går fort. Och ändå lär man sig aldrig att säga nej.. gah!

Insättningen av p-staven gick btw väldigt, väldigt bra. Jag och mamma hade ändå lyckats sätta bedövningssalvan fel så att den täckte ungefär halva av den ytan av huden den skulle täcka. Barnmorskan frågade om jag ville göra det ändå, för det skulle kännas. Men ja, jag tänkte att va fan, nu kör vi.. men jag var ju nervös. Jag kände dock ingenting. Det endast stack, eller typ pirrade när hon kom utanför bedövningsområdet. Hon frågade mig om det hade känts något och jag sa nej. Hon blev förvånad och sa att jag då måste ha hög smärtgräns (tydligen skulle man känna sticket även om man hade bedövningssalva). Hmm, inte för att jag riktigt tror på det men jag tog det som en komplimang, haha. När jag tog av bandaget första gången efter ett dygn såg det faktiskt lite vidrigt ut.. kanylen som hon använde för att föra in p-staven var ungefär 30 cm lång, men jag hade inte en tanke på att den skulle vara bred också. Jag hade alltså ett hål in i armen där hon fört in staven. Inget sår, ingen skorpa, bara ett hål rakt in. Blech! Nu har det börjat bli en liten skorpa, men det ser faktiskt lite vidrigt ut.. vågar inte röra själva hålet över huvudtaget.

Oj, blev mycket det här.. dags för mat med P snart.

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar