onsdag, mars 18, 2009

Det var det här med drömmar, ja

Jag vet inte vad min hjärna höll på med i natt.. (ni läser på EGEN risk)

Först var jag i Motala och promenerade med någon vän på Väster (en av platserna där jag bodde). Först ser jag James gå in till en av trapputgångarna där mormor bodde en lång tid, vi hälsar snabbt. Sen träffar jag Skorpan ute på parkeringen, stressad som få med en massa saker i famnen som han bär på och inte blev han glad av att se mig heller, hahaha! Jag och min okända vän snurrar runt där ett tag på Väster, sen åker vi plötsligt i en taxibil eftersom min vän inte har några föräldrar och hon ska återförenas med hennes föräldrars f d bästa vänner som kände henne när hon var liten. Dessa bodde ute på landet mellan Motala och Mjölby och taxichauffören låg i 200 nästa hela vägen. Visserligen tyckte jag om att åka fort men jag tyckte att han var dum i huvudet. När vi nästan är framme och kör på den snarigaste av snariga vägar mitt i skogen så hamnar en åsna(?!) framför bilen som går i saaaakta mak framåt. Vi låg och krypkörde bakom vilket jag var nöjd över som inte ville dö i 200 km/h. Jaja, väl framme vid huset så kan vi köra om åsnan som tittar på oss slött. I huset var ingen hemma först, men sedan kom kvinnan i huset och när hon fick syn på min vän så blidde det tårkalas, och sen lite mer tårkalas när mannen kom.

Någonstans här förflyttas vi till någonstans utanför Skänninge till öppen mark, och ett berg (jag gissar på Omberg som egentligen ligger utanför Vadstena) ligger en bit bort. Det är en massa snö på det här berget och vi ser flera gånger hur stora laviner slukar både hus, vägar etc. Ingen bryr sig förrän husen på andra sidan vid berget börjar brinna, för DÅ kan ju folk dö (inte innan när de begravs av en snölavin) och när en lavin når precis fram till huset vi befinner oss. Sedan blir det mörkt (natt) och i villaområdet där vi nu befinner oss börjar brinna lite här och var. Vi försöker släcka bränderna och ringa 112 men finns ingen täckning för systemet har kraschat. Jag stannar någon kille i stylad volvo och ber honom ringa men han ringer någon helt random kvinna som inte fattar ett skit av vad jag säger och som inte vill hjälpa. Jag försöker i alla fall berätta adressen för denna kvinna men jag kan inte läsa ordentligt(?!) och heller inte hitta rätt adress. Efter några timmar och många små släckta bränder (bortsett från det radhus som brinner för fullt) kommer brandmännen. Jag rycker ihop med en av dem då han säger att han inte trodde att det var bråttom då han trodde att det var ett STUDENTBOENDE som brann, inte ett vanligt RADHUS! Jag blir sjukt förbannad och skriker på honom om att han värdesätter vanliga människor före studenter i 10 minuter innan jag flyger på honom och börjar slå honom så folk får sära på oss (men han var snygg i alla fall).

Inte slut här inte, nej då! Nu är jag vid ett hus i Mjölby där jag och mamma ska flytta in med pool, 3 toaletter i samma rum etc. Det är en massa folk här utanför på gatan, både gamla som jag kände förr och folk som jag aldrig träffat. Vi går ut, och någon 15-årig kille börjar tafsa på mina bröst(?!) då jag inte har någon bh på mig, bara en handduk eftersom jag tydligen nyss satt i bubbelpoolen. Någon annan tjej som hjular hela tiden kommer fram, kramar mig och säger att hon vill bli kompis med mig. Folk sliter i mig hit och dit och mamma blir arg. Någonstans här byter drömmen till att jag åker typ.. flakmoppe utan för Dalkarlen (fast en sån som man kan sitta i, som en bil) med pappa, flakmoppen är tydligen min. Sen sitter det människo-kalkoner på en.. gatlykta tror jag...

..och ungefär där vaknade jag. Jag sa ju det, skyll er själva :P

1 kommentar: