onsdag, juli 22, 2009

Trötter i ögonen.

Att man kan bli så trött av solen! Har varit iväg till Skogssjön med soool och baaad och det var faktiskt riktigt skönt i vattnet. Jag är nu brun för att vara mig, men jämfört med andra så är jag fortfarande vit, haha. Äh, jag får väl nöja mig med den brunheten jag har! =)

Lilla Tindra har börjat få lite mod i sig också, hon är fortfarande rädd för de andra två katterna men hon vågar vara framme hela tiden nu iaf. I natt sov hon med mig under täcket precis hela natten. Oerhört mysigt, men i och med att hon ligger alldeles intill kroppen är det svårt att sova riktigt djupt då man är lite nojig för att klämma henne. Å andra sidan är det lätt värt det! Hon kommer få sova med mig i natt igen eftersom hon inte riktigt kommer överens med de andra två ännu.

Såå.. då var det detta med svininfluensan (som egentligen inte kommer från svin, ironiskt). Jag kan ärligt säga att jag för första gången av alla pandemier jag "varit med om" är lite orolig. Varför kan jag riktigt inte säga, men handlar väl om att det har kommit så pass nära nu till skillnad mot förr. Dessutom verkar det bara bli värre och värre, även här i Sverige och det är främst unga som drabbas (som över detta är friska unga). Jag tror och känner på mig att detta är något som man verkligen bör passa sig för. Kanske är dags att läsa på lite mer om vilka symtomen är?

En ytterligare grej som jag kan säga är att jag och Thess har bestämt att nu jävlar söker vi till ordingsvaktutbildningen! Den är i månadsskiftet nov/dec och jag tror allt att jag kommer ha pengarna till det. Så nu gäller det alltså "bara" att komma in och dessutom försöka komma i form..

1 kommentar:

  1. Man ska framförallt inte tro på allt som skrivs i aftonbladet/expressen, det är ganska överdrivet. Den är egentligen inte värre än en vanlig influensa, och dödligheten ligger på samma nivå.

    (Hittills ska väl tilläggas, den kan ju faktiskt mutera. Men det är ju ingen idé att måla fan på väggen.)

    Och den här killen i Norrköping som blivit så sjuk... Lunginflammation kan man få efter en vanlig influensa också. Nej, jag är inte speciellt orolig för tillfället.

    On another note: jag håller tummarna för att ni kommer in!

    SvaraRadera