tisdag, december 22, 2009

Livet är fint!

Är hem-hemma nu hos mams och det är så skönt! Bara myser omkring och tar det lugnt. Födelsedagen var lugn och skön och användbara presenter fick jag (innebär det att man är vuxen när man får saker som man behöver och faktiskt blir glad av?). Dagens bästa var nog när mamma ringde mig dagen innan jag skulle hem:
Hon: Du har fått födelsedagskort från släkten i Norge.
Jag: Aha okej, vad kul!
Hon: Fast de har skrivit fel.. hehehehe.
Jag: Jaha, vadårå?
Hon: De har skrivit att du fyller 21! HAHAHAHA!
Jag: Jag fyller ju 21?
Hon: *tystnad*

Haha, ja vad ska man säga.. tiden går nog inte enbart fort hos mig.

Gårdagens spenderades med att åka till Lkpg, fika med Hannah på Café M, prata en massa strunt om de vanliga för att sedan åka iväg med en ordningsvaktsbekant för att kika på lite prylar och sådant. Kom tillbaka med två tygmärken och en superduperbra ficklampa! :) Jag och Hannah for sedan till Nrkpg för att hämta lite grejer hos mig som jag glömt och sedan hem till Hannah igen i Lkpg. Där åts det god mat, godis och chips till Ice Age 3. Under kvällen träffade Hannah för första gången karln som har satt sina spår i mitt liv, och givetvis var han återigen tvungen att lämna avtryck i min vardag. Mer än vad han någonsin har gjort hittills. Jag kan inte nämna var, när eller hur, men det jag kan säga är att han är dum i huvudet - men på det allra bästaste sätt. Ingen har gett mig minnen på det sätt som han har gjort, och nog garvar jag åt det varje gång jag kommer att tänka på flygplan, en särskild uniform och högt hus ;) Mm, jag säger då det, karlskrällen!

Dagen idag spenderades med att sitta på resecentrum i Lkpg i 3 timmar tillsammans med Hannah. Jag fattar inte att Sverige blir lika snopet varje år det kommer snö, va fan, det är inget nytt! Jag tröttnade tillslut med att vänta på att något tåg eller någon buss skulle gå, så paps fick komma och hämta mig. Pappa är bra!

Gällande ordningsvaktsyrket så har jag i princip allt nu, förutom jacka, långärmad tröja och knivhandskar. Jag är nöjd! Det jag är desto mer nöjd över är att jag kör mitt första OV-pass på juldagen i Folkets Park i Motala. Jag är pirrig men pepp! På nyårsdagen jobbar jag tillsammans med självaste James på Vattenhålet. Det är jag grymt taggad inför också.

Livet är fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar