lördag, december 26, 2009

Julafton och första OV-passet avklarat!

Jag som älskar julen så dant, och nu är den redan över, men what the heck - den har varit urmysig! Åkte först hem till paps på julafton för att äta lite god mat och dela ut julklappar, sedan åkte jag och mams till mormor i Motala och var där lagom till Kalle Anka, vilket är obligatoriskt. Den som rör min Kalle tycker jag synd om ;) Sedan kläddes granen, julklappar delades ut och en sväng till morfars grav togs också med en trevlig taxichaufför. Jag älskar verkligen allt det här mysigt som är kring julen! Sedan måste jag ju uppmärksamma all snö som ligger på backen, hur underbart är inte det? Vet inte hur länge sedan det var jag hade snö på min födelsedag, eller julafton för den delen. Den har legat ett par veckor nu och verkar kunna stanna ett bra tag till. Jag älskar det! Det är precis så här årstiderna ska vara :)

Första ordningsvaktspasset gick av stapeln igår i Folkets Park i Motala och allting gick superbra. 1100 personer, nästan inga slagsmål men en del fylla. Fick plocka ut några personer men värre än så var det inte, vilket kändes jätteskönt då det ändå var mitt första pass. Jag kan däremot säga att jävlar vad biff man blir i skyddsvästen! När jag för första gången stod där med all utrustning på, haha jaa, jag blir några centimeter större i omkrets om man säger så. Å andra sidan är ju det bara positivt :) I vilket fall så trivdes jag som fisken i vattnet så än så länge känns det som att jag trots allt gjorde rätt val. Nu får jag bara hoppas på mer jobb!

Så, nu sitter jag hemma hos mams igen och om några timmar hoppar jag på ett tåg till Norrköping. Ikväll är det croupierjobb på Harrys som gäller, men jag undrar hur många det egentligen är som går ut på annandagen?

Btw så har jag kommit på att det finns en sak som jag har missat att nämna: jag jobbar inte längre på Vattenhålet. Jag har varit där i 4 år och vad fan, allt extrajobb som man lägger ner på det där stället för den urusla lönen - det är inte värt det hur bra man än trivs. Det finns så mycket problem och tvister och förvirring och dubbla budskap att jag inte fattar hur den där krogen fortfarande står upp, det är ett jävla under! Därför ska det bli så fint att jobba där som OV den 1 jan och få mer än fyra gånger så mycket lön ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar