lördag, december 12, 2009

En vecka till 21 år.

Behöver jag ens nämna det? Well, okej då. Tiden går så förbannat fort! Jag fattar inte.

Sitter i skolan i brist på annat. Min dator hemma gör ju lite som den vill så jag gick en sväng runt strömmen och satte mig sedan här. En riktig myspromenad var det som nog fick mig att inse att Norrköping är en bra stad att bo i - även efter studierna. Får börja kika på lägenheter under/efter praktiken och se om jag hittar något. Bara bo, jobba och läsa lite kurser vore fint så här efter examen sen. Men som sagt, vi får se vad som händer... Ny dator blir det förresten i slutet av januari. Jag gissar på att datorerna är som billigast då och jag behöver lite tid på mig att hitta en som är bra och prisvärd.

Jag var hos tandläkaren i måndags - inga hål! Jag är mer än nöjd! Å andra sidan hade jag en tandsköterska som var döden.. hur kan man ha ett serviceyrke när man inte ens besvärar sig att berätta för patienten vad man gör eller kan klämma fram ett leende? Herregud. Aja, huvudsaken är att jag är hålfri i alla fall :)

I torsdags skickades c-uppsatsen in.. frihet! Visserligen kvarstår opponeringar och ev. lite kompletteringar, men vad tusan - jag och Emma är klara med uppsatsen! Jag tror vi landade på 130 sidor ngt med bilagorna, helt galet. Det hela firade vi tjejer med lite Super Mario, vin och ostbågar hemma hos Natalie innan vi begav oss till Trappan för gott käk. Så mysigt som det bara kan bli helt enkelt!

Igår så startade jag dagen med att servera på Nordeas julfrukost på Trappan. Mycket mysigt men inte lika mysigt att gå upp 06.15, men vad gör man inte? ;) Gick hem vid halv 1 för att sedan bli hämtad av papps och hans flickvän för att åka till Arlanda. Jodå, det var tillslut dags för henne att åka till Burundi under fyra veckor. Hon var faktiskt den som var lite ledsen, men att flyga själv är väl inte så roligt heller. Nu har hon i alla fall åkt, och jag skulle gissa på att hon snart är hemma igen med tanke på hur jäkla fort tiden går! Under tiden får jag umgås med papps en hel del.. haha.

I torsdags hämtade jag även mitt förordnande och min bricka på Polishuset. Det känns fortfarande så surrealistiskt, men ändå ligger det en batong hemma hos mig. Jag är ordningsvakt! Och erbjudande har jag fått också, vilket var ikväll på tömningen på Trappan som jag mer än gärna hade jobbat på, men dessvärre måste jag jobba för Cherry och inte heller har jag de saker som jag behöver jobba. Väst, bälte och allt annat är dock beställt och ska vara på väg hem till mig. Det som jag blir uppstressad av är byxor. Jag måste hitta ett par vettiga byxor att jobba i - vilket är supersvårt! Och jag måste hitta dem nästa vecka.. aja, det löser sig, men det ligger och gnager i mitt huvud.

Ikväll är det som sagt jobb på Hugo som gäller. Mitt första pass där - helt själv. Därmed ska jag räkna ut rapport och allt annat helt själv, och går det åt helvete vet jag inte hur jag ska göra, haha. Det blir nog fint det där... hmpf.

Det är mycket nu.. väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar