onsdag, februari 10, 2010

Herregud! Hur kan folk vara så tråkiga?!

Jag tycker det är jätteskoj att göra enkäter ute på stan. Hoppa fram och säga "Hej! Jag kommer från Östgötatidningen och undrar om jag kan ställa dig en fråga och ta ett kort?" och så får man ett kort, snabbt svart, tar ett foto och knallar vidare. Snabbt, enkelt och det händer saker helt enkelt. I Motala har det varit skitskoj även om folket varit lite gnälligt någon gång. Men alltså, här i Mjölby... det är ju HEMSKT! Folk ger mig gliringar på långt håll, de tror väl att jag är en försäljare eftersom jag går med ett anteckningsblock i näven. Men kameran borde väl säga annat?? Försäljare går väl inte omkring med systemkameror?! Nej, folk ser sjukt sura ut här och de är så ovilliga att ställa upp! De är inte otrevliga så, men grymt tråkiga och motvilliga. Och vad ska jag göra nu? - Gå ut på stan och få tag på fyra pers och åtta barn/ungdomar till två enkäter... haha, jo visst, kommer bli fint. Jag ser SÅ fram emot detta!

Annars så trivs jag här i Mjölby, men Motala är för tillfället snäppet bättre. Är skönt dock att vara hemma hos mams och lyxa med Premium-godis, ni vet hektogodis fast i lyxversion. Det är så fantastiskt gott så det är munorgasm varje gång som gäller. Tro mig!

Nej, nu ska jag bege mig ut på stan och hugga folk. Sedan blir det kanske lite fika med Josie innan jag sätter mig på bussen till Motala.

3 kommentarer:

  1. Jag skulle kunna skriva en kommentar om att det inte är så konstigt, du är ju i Mjölby... och det tänker jag göra också! :P

    Inte så konstigt, du är ju i Mjölby ;)

    SvaraRadera
  2. Jag träffade faktiskt en gammal journalist idag som sa att i Boxholm är det lätt att få folk att ställa upp.

    ....för att det är typ det största som hänt dem och de vill vara kaxiga för att de får synas i en liten lokaltidning ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jo tack. Det kan jag mycket väl tänka mig. Man önskar ju nästan att någon journalist skulle få tag i Hagberg, det hade kunnat bli spännande.

    Fortfarande beslutsångest?

    SvaraRadera