onsdag, februari 10, 2010

Världens snällaste busschaufför!

Tänk att sådana små saker kan få en att känna värme i hela kroppen! :) Var sleten efter en stressig eftermiddag ute i kylan och ja, helt enkelt allmänt trött för att jag har så jäkla mycket att göra. Hade också köpt det nya Resekortet för första gången och förstod inte mycket av det. Snälla busschauffören på bussen mot Motala tog sig tid och förklarade vänligt, och tipsade mig dessutom om hur jag skulle göra för att slippa betala på stadsbussen i Motala. Utanför Skänninge släckte snälla busschauffören ner i hela bussen så det blev kolsvart. Gud vad jag behövde det! Sitta i en stilla, mörk buss och ha Enya i öronen. Det var så underbart att bara få varva ner en stund och inte tänka på annat. Guld värt! Och jag var så himla snopen över att ha träffat en snäll, omtänksam och go chaufför. Många av de jag brukar träffa hälsar inte ens och kör som jävla puckon! Så jag tänkte att denna minsann skulle få höra hur bra han är, så han inte slutar vara snäll :) När alla klivit av går jag fram mot honom och hittar på vägen en plånbok vilken jag ger till honom. Vi pratar, jag säger hur jäkla bra jag tycker att han är och när jag ska gå av frågar han vart jag ska. Han erbjuder sig att köra hem mig - i länsbussen. Då kan ni förstå att han var världens bästa busschaufför?! ;D Sedan måste jag påpeka att han så fint aktade den lösa, stora hunden som sprang runt på Skänninges gator(???). Kan också tillägga att en snäll person tog hand om den stora, fina hunden som jag var så rädd skulle bli påkörd. Jag älskar snälla människor som bryr sig!

Nu har jag glömt vad jag skulle skriva mer. Jag är så sjukt snurrig i huvudet, förstår inte varför. Dags att krypa ner och hoppas på bättre. Jag fattar inte att jag endast är ledig EN kväll denna månad?! Helt sjukt. Hur kan jag planera min tid så?? Mycket smidigt.

Ny tidning ute nu också. Har inte hunnit kolla hur mycket jag har med i den, men flera artiklar och notiser i varje fall :) Checka Östgötatidningens hemsida om ni inte har tidningen! Har förövrigt fått med artiklar i både Mjölbys och Motalas tidning för första gången :)

Nej nu måste jag krypa ner, hjärnan är inte med mig längre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar