lördag, februari 20, 2010

Snökaos!

Det är helt sjukt hur mycket snö det är ute! Jag visste att det skulle bli storm, men vadan detta?! Jag var orolig för att jag och James inte skulle komma fram till Vattenhålet i Mjölby igårkväll.. och jag var i princip helt säker på att vi inte skulle komma hem till Motala igen med tanke på att sikten var lika med noll och det låg STORA snödrivor här och var. Men vi kom hem och jobbet gick bra. Var tillsyn från polisen och det var riktigt vettigt och trevligt folk!

Hannah anlände till Motala idag för en fika. Hon skulle vara här 12.30. Hon kom hit 13.45. Haha! Under tiden roade jag mig med att ta en massa vinterbilder och se hur en tankbil satt fast och 10 andra bilar under tiden körde fast lite här och var. Tillslut kändes det som att även jag hade frusit fast stående och satte mig på Ströget. Efter fikan plogade jag mig hemåt mot mormor igen. Snacka om motionspass! Tänkte slänga upp bilderna som jag tog här men det orkar jag inte just nu.. tomorrow maybe :) Jo men visst, även jag börjar tröttna på snön.. och vill ha vår. Men vadfan! När kommer vi ha en sådan här vinter igen? Alla kommer säkert gå och gnälla nästa år om att det inte finns någon snö och allt är så dåligt. Var nöjda någon gång!

Ååååh jag är ledig idag. Lycka! Melodifestivalen var inte bra. Timotej var bra, men annars var det mest låtar som man inte kommer att minnas. Och hårdrockstjejen - hur kan hon slösa bort sin röst sådär?! Ett mysterium..

Nej nu ska jag fortsätta lata mig, brodera lite och sedan rasta Fia. Jag undrar om jag kommer att kunna ta mig till Motala på måndag morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar