måndag, februari 08, 2010

Lite schleten..

Har varit en liten rough helg och tröttheten har slagit in. Inte för att den har varit supercrap så, men mja, nej, har helt enkelt inte varit min helg. Bussresan från Motala till Linköping i fredags var grann. När jag kommer ner till stationen kommer det ett stoooort gäng med folk. "Jävlar", tänker jag, "inte massa fulla ungdomar!" Nej då, det var det inte. Det var ett gäng på 50 stycken medelålders invandrare. Ett himla kackel bland kvinnorna men jag lugnade ner mig. Det borde jag inte gjort. Till en början blev bussen försenad då folk klev på i mitten av bussen och längst fram. Det var problem med betalningen och busschauffören blev galen. Kvinnorna "paxade" platser i bussen, och då menar jag typ 10 st åt gången, och allt var kaos. Vi kom efter 15 min iväg, men ungarna tryckte på stoppknappen stup i kvarten och kvinnorna sprang konstant i gången vilket inte gjorde saken bättre. Busschauffören blev helt vansinnig - jag förstår honom. Väl framme i Lkpg missade jag tåget pga de på bussen. Fick hänga där i en timme och jag var så trött på allt. På tåget var det vuxna fyllon som gjorde mig ännu mera sur. Väl hemma var det fest och jag ville bara lägga mig i sängen och må dåligt lite. Men nej då, byta om och knalla iväg till Otten. Och det blev en bra kväll tillslut, men jag mådde inget vidare innan.

Helgen har i alla fall resulterat i att min hals är åt skogen. Stress, trötthet och skrika i hög musik är nog inte den bästa kombinationen :P Jag mår inte dåligt så, men det är slitsamt att somna till hostningar vilket resulterar i att jag är dyngtrött. Jag fick i alla fall skjuts av Elisabeth till Mjölby idag när hon skulle till redaktionen så jag slapp bussen! Både min och hennes trötthet resulterade i en hel del skratt, men det är så skönt att bara få ur sig det :) Jag har gosat hemma hos mams hela eftermiddagen så nu är jag trött men nöjd.

Såå.. vad säger vi om Melodifestivalen? Inget intryck, inget alls. Var är låtarna som sveper bort ens fötter? Salem al fakir var så fruktansvärt dålig, hur fan kunde han gå vidare?! Ola funkade, och jag hejade på rödtotten som hade en fartig låt men nej då.. inte ens andra chansen på den. Skjut mig om vi skickar Salem till Eurovision!

En annan grej som jag har så sjuuuukt trött på att höra är gnället om alla tågförseningar. Ja jag fattar att det är jobbigt för de som pendlar, ja jag fattar att tågbolagen borde vara beredda på bättre, till och med jag blir sur när tågen inte går som de ska! MEN, i år har vi också haft en vinter som vi inte haft på flera decennier och alla har nog mer eller mindre blivit tagna på sängen. Jag är säker på att tågbolagen gör allt de kan för att försöka få sina tåg att gå som de ska. Vad hjälper det att folk gnäller som små tjuriga ungar?! En vild chansning: det gör nog bara situationen och livet ännu mer surt.

Det blev förövigt inget möte med Trappan angående min vaktkväll förra lördagen. Jag kände mig på tok för krasslig och ville bara hem och vila. Vi sköt upp det till nästa helg..

Nej, nu ska jag mysa framför tv:n med mams innan läggdags... och btw, JAG ÄR SÅ JÄKLA PEPP PÅ FESTERISTKRYSSNINGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar