fredag, februari 05, 2010

Vart tog solen vägen?!

Vaknade med strålande sol in genom fönstret, strålande sol i ögonen när jag gick mot redaktionen och strålande sol som lyste in på datorn när jag skrev. Nu tittade jag ut genom fönstret och vadfan, det är ju bara en massa moln igen! Var har min sol tagit vägen?

Aja, jag är riktigt nöjd idag. Min redaktör ville kolla på bilderna som jag tagit under intervjun som jag gjorde i onsdags och igår - hon gillade dem så pass mycket att hon vill ha en av dem på ettan! Ja, alltså framsidan på tidningen. Jag som aldrig ha ägnat mycket tankar åt fotografering och tycker att jag är urusel kanske kommer att få ha MIN bild på förstasidan! Mhm, nöjd var ordet ;)

Igår utförde jag förövrigt en intervju med en kvinna som driver Power Plate Center här i Motala. Jag fick prova maskinerna och jaaa, jag skulle kunna leva med att träna på det sättet! Om det är värt 100 kr/gång vet jag dock iiinte riktigt. Jag behöver lägga pengar på andra saker, som typ en ordningsvaktsjacka och gå till frissan.

Att få en egen mail gick förövrigt åt skogen, men jag är rätt nöjd över att få sitta på redaktionsmailen ändå. Dit kommer ju allting som ska in till tidningen i princip :) Nej, nu är jag hungrig, ska gå och tjata lite på Elisabeth - hon var tydligen sugen på kinamat idag. Sedan måste jag skriva klart mina två artiklar innan jag går hem i eftermiddag! Hmm, välja ut bilder måste jag iofs också göra.. men enkäten är jag i alla fall klar med! Har jag sagt att jag trivs här? Det är en grym känsla att se sitt namn i tidningen - och på webben! Och nu kommer jag snart ha det i två tidningar ;)

1 kommentar:

  1. Svårt att misslyckas med en riktigt bra kamera ;)

    Ja, jag är allt lite avis! Vill också leka med en systemkamera! :D

    SvaraRadera