söndag, januari 18, 2009

I forgot..

Var ju på vinprovning i fredags, hemmagjord vinprovning med vännerna. Riktigt mysigt! 5 olika sorters viner, godis, chokladpudding, vit choklad, pizza för att göra det hela lite bättre. Favorit i repris utlovat!

Är inte männniskor nyfikna på sin egen existens? Är vi inte bättre än så här? Jag skulle inte klara mig utan min tro på att allt som händer har en mening. Det är så jag klarar min vardag. Att gå omkring utan en tro på att det är menat att jag ska vara just här är helt omöjligt för mig.. Att fundera på varför jag finns, just här, vad mitt syfte i livet är.. Att undra om det finns någon därute som jag är menad att vara med, att starta ett helt nytt liv med.. Att hoppas på att det finns något efter döden som är alldeles underbart.. Att fascineras över att det faktiskt kan finnas en till planet precis likadan som vår.. Skulle jag inte få tänka dessa tankar skulle jag nog inte vilja leva. För vem vill leva med vetskapen om att det är fullständigt onödigt att ens finnas till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar