måndag, januari 26, 2009

On the go

Trappan ikväll.. pasta Carbonara.. mumma! Fest torsdag (barkickoff), fredag (tackfest) och lördag Vinterkravall-N, och absolut inte att glömma den stora förfesten som jag och Dimme aka Grekisk Kärlek dragit ihop. Kommer nog bli tipptopp det här! Gee miig heelg....

Jobbade i lördags. Var riktigt trevligt men som alltid blir det segt mot slutet. Hände också lite grejer som jag faktiskt tyckte var riktigt skoj i början.. tills jag insåg att jag faktiskt bryr mig om den här personen och att denne inte kan tycka att det var fullt så skoj, snarare tvärtom.

Sedan finns det en person.. en person som går mig så mycket på nerverna. Som lever i sin egna lilla instängda värld. Jag känner bara mer och mer för var dag som går att vi kommer aldrig att komma överens. Vi lever i helt skilda världar där vi har helt olika tankesätt. Jag blir faktiskt arg. Arg för att saker och ting är så givna, men vägrar man att se som kommer man heller inte se. Sanningen finns mitt framför näsan men väljer man att blunda så blir man trångsynt. Tydligen kan man heller inte ha ett öppet sinne och faktiskt ändra åsikt. Allt är skrivet i sten..

Det känns bättre nu. Jag tog emot något som jag inte trodde att jag behövde för tillfället. Tänk så fel man kan ha.. (se där, jag har ett öppet sinne...) Dock så.. ja.. tankarna far omkring i huvudet helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar