onsdag, augusti 26, 2009

Ibland känner man sig så jävla bra!

Man unnar sig själv cred alldeles för sällan, och på ett sätt inser jag att det inte är "tack vare mig" heller, men fan... Jag var en av två som fick jobb av 101 sökande! Tror ni jag mår bra? Jooooo vars! Var ju på arbetsintervju för att bli croupier, vi var 9 stycken av 101 som fått komma dit. Av 9 stycken fick jag ett samtal idag där personalansvarig ställde mig ett par frågor och sedan sa "men vad bra, då kan jag meddela dig att du har fått jobbet!". Helt sjukt!

Arbetsintervjun gick sådär enligt mig. Jag var faktiskt nervös, inte innan men när jag varit där i 10 minuter kom nervositeten. Ni som känner mig vet att jag aldrig är nervös, så det var en olustig känsla måste jag säga. Jag kände att jag gjorde bort mig då jag inte kände mig trygg i situationen, men uppenbarligen lyckades jag behålla lugnet utåt. Jag är så nöjd! Nackdelen är att mina ordningsvaktsplaner läggs på hyllan. Jag skickade min ansökan igår, men första halvåret som croupier måste jag jobbade 3 lördagar och 2 fredagar varje månad, på ett ungefär. Jag kan fetglömma att jobba som ordningsvakt samtidigt. Riktigt trist, men å andra sidan får jag behålla mina 8.000 som jag sparat till Ullared och mams och paps är glada över att jag tog ett mindre riskabelt jobb. Ordningsvakt kan jag ju alltid bli senare :)

Men, återigen, det är så jävla sjukt! Ibland är man i fas i livet och det är jag just nu. Fått ett härligt jobb, trivs med livet, vet nu att jag inte kommer skriva min c-uppsats ensam, allt är toppen med vännerna, å allt annat därtill. Den här lyckokänslan är så obeskrivbar och jag vill aldrig att den ska försvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar