söndag, augusti 02, 2009

Gos!

Mm, ibland trivs man sådär riktigt bra och en trygg, tillfredsställande känsla infinner sig. Då är livet bra!

Sitter framför tv:n med lilla, älskade kattungen Tindra bredvid mig. Hon har gosat sig så nära som hon bara kan. Ni skulle se henne på nätterna när vi lägger oss! Hon sover i mitt rum och när vi ska krypa ner trotsbusar hon en liten stund för att visa att hon inte riktigt vill. Fem minuter senare, mitt i leken, kryper hon tätt intill mig, helst vid mitt ansikte eller bröst, och somnar spinnandes. Det är så otroligt mysigt! På morgonen vaknar jag ofta med att hon har lagt sig på sidan, med magen mot min kropp, uppe vid mitt bröst. När hon vaknar till piper hon glatt till och hoppar på en för att man ska gå upp fort. Gud vad jag kommer sakna när jag åker hem till Norrk!

Mamma står nu i köket och lagar gooood mat. Sent ikväll vanskas massa spökprogram i flera timmar tillsammans med chips, godis och såklart katterna! Älskar dessa uppesittarkvällar med spökprogram.

I helgen var det jobb som gällde, och igår var det gaaaalet mycket folk, igen! Denna gång hade vi vett nog att stoppa entrén vid halv ett, förra lördagen släppte vi på hela kvällen. Båda mina chefer var också bortresta vilket innebar att vi var ett skönt (ungt), glatt och avspänt gäng som jobbade. Då är det som bäst!

Tankarna far ständigt tillbaka till att snart.. snart åker jag hem till Norrköping. Jag längtar som få men samtidigt är det så tryggt och skönt att vara hemma, få träffa de människor som man värdesätter här som man så sällan annars träffar. Men, varför klaga? Jag har det bästa av två världar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar