onsdag, augusti 12, 2009

Idag far vi hem!

Det är sjukt hur fort tiden går. En hel sommarledighet är strax borta. Men å andra sidan, jag har grymt mycket skoj framför mig de här 3 veckorna! Nolle-P drar igång med mig som fadder. Kommer bland annat att jobba på München Hoben där Slagsmålsklubben ska spela. Hur lovely är inte det? Kommer också bli grymt skoj att träffa alla nya! Är ju galet många som söker i år =) Sedan får vi ju inte glömma alla fester på Trappan och därmed pass som ska jobbas under Nolle-P. Har bokat 6 pass nu på 3 veckor och fler lär det bli! Har jag nämnt att jag älskar när det är fullt fart?

Well, den sista tiden här har det hunnit att bli Skänningemarken en sväng med paps. Jag hittade en piercing, as usual, och lite gott att stoppa i magen. Dock så insåg jag när jag och paps gick runt på tivoliområdet att "fan, jag är inte lika ung som de som festar här på kvällarna längre" och kom fram till att "näe, det här är inget för mig längre". Blev nostalgisk i några sekunder när jag tänkte tillbaka på hur skoj jag haft på Skänningemarken genom åren. Det är inte lätt att bli gammal ;)

I fredags var jag nere på Vattenhålet en sväng (se där, jag jobbade inte!) för att Emil spelade och jag inte hade bättre för mig då Dennis snott mitt pass (okej då, han fick det av mig). Kvällen blev lite mer intressant än vad jag trodde att den skulle bli.. Sure, man ska inte hänga ut folk, men eftersom ingen här lär veta vem hon är och jag inte har den blekaste om vad hon heter så gör jag det ändå! Denna tjej är en person som är stammis på Vattenhålet och trots detta rätt ung, runt min ålder eller några år äldre. Hon brukar inte bete sig så värst illa (läs: hon beter sig tillräckligt dräggigt för att jag inte ska gilla henne), men just denna kväll tyckte hon det var mycket intressant att härma en annan tjej på dansgolvet och prata skit om henne. Denna tjej råkar nu jobba hos oss. Jag valde att ignorera det hela med tanken att va fan, sånt där höll man på med när man var 15! Så småningom fattade denna tjejs killkompis tycke för Lina som jobbar hos oss, och började dansa med henne. Detta uppskattade såklart inte den avundsjuka stammisen och började slita i både Lina och sin kille. När Lina tillslut blev upptryckt mot väggen sprang jag fram till tjejen och röt i att "nu fan får det räcka, nu fan slutar du!". Därmed brast det för Lina som blev ännu mer förbannad och de rök ihop. 5 minuter senare stod denna tjej och tiggde om sympati hos vakterna medan jag och Lina kokade. Det roliga i det hela är att hon knappt vågar gå in på Vattenhålet eftersom både jag och Lina står i entrén.. ;D Skadeglädje, sanna glädje? I vart fall pajade jag min röst totalt av allt detta skrik..

Jag har även tagit ut mams och festat vilket hon inte gjort på över 10 år. Jag, paps, Francine och mams åt på Zebban, förfestade lite och drog sen till Vattenhålet. Jag har alltid trott att mina alkoholgener är från paps, men tji fick jag, mams kan dricka hon också! Jag måste dock påpeka att det var en oerhört mysko känsla att vara ute på krogen med sin mamma..

Jag skulle kunna skriva minst lika långt till om allt som kretsar sig i huvudet just nu.. ja just ja! Mormor har flyttat tillbaka till Motala från Östersund så jag och mams var där och hälsade på i förrgår. Det är så mysigt att hon är tillbaka och lägenheten hennes var jättefin! Jag längtar redan till jul som vi alltid firar hos henne :D

Nej, nu måste jag verkligen kila.. måste plugga och packa innan paps hämtar mig vid halv 4 och vi styr kosan mot Norrköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar