onsdag, september 30, 2009

Ljus i tunneln!

Saker och ting börjar lugna ner sig, äntligen! Ingen mer arbetsutbildning som kräver 8-12 timmar i veckan, utan på söndag tar jag (förhoppningsvis) mitt certifikat och är därmed certifierad croupier! I morgon är det alltså mitt sista provpass som gäller, från 21-03.30 på Harrys. Jag är lite nervös, det är ett långt pass och nu måste jag banne mig fixa allt! På fredag går jag ut och jobbar för första gången på riktigt, utan övervakare, på Harrys. Det ska bli så fint de kommande veckorna då jag kommer att komma in i arbetet ordentligt och verkligen jobba. Håll tummarna! Förövrigt så kommer jag att köra hårt på att jobba samtliga lördagar denna månad, undantag nu på lördag.

Utöver detta så är alkoholutbildningen nu avklarad, ska bara få reda på resultatet från provet, sedan har jag ett fint diplom och en bra merit! Och nu kommer jag till det som jag vill berätta: vi hade världens bästa föreläsare idag. Han heter Henrik Mattson och finns på http://www.cuab.se/. Den bästa föreläsningen jag har varit på ever där jag lärde mig så otroligt mycket om mig själv och hur jag ska handskas med stressade situationer, både privat och i arbetet. Jag skulle kunna prata på om denna karl i evigheter men han måste upplevas! Ingen har i varje fall lärt mig så otroligt mycket på så kort tid. Vill även tipsa om deras blogg: http://cuab-bloggen.blogspot.com/.

Sov alla dåligt i natt? Jag hade dille och öppnade fönstret, stängde fönstret, satte på radion, stängde av radion, gick på toa, vaknade av att petflaskor ramlade(!), tände lampan, släckte lampan. Nej gud jag vet inte vad som var fel i natt men halv tre somnade jag. Har hört att flera andra haft en knasnatt också. Ligger i luften?

2 kommentarer:

  1. Det är ju fullmåne (eller, snart iaf), så inte så konstigt... Vet flera som har svårt att sova då.

    SvaraRadera
  2. Aha, smart.. kanske är därför! :)

    SvaraRadera