torsdag, oktober 14, 2010

Det finns inga ord.

Nej, för jag vet inte hur jag ska förklara alla känslor och tankar som yr runt. Ingenting är som det ska. Eller så är det just så som det egentligen är menat att vara? Jag har inte den blekaste. Livet ser verkligen inte ut som jag förväntade just nu. Det ser inte ens ut som jag förväntade mig för fem dagar sedan. Jag tror att jag har stenkoll på läget och känner kontroll, även om sanningen inte behagar, men sedan inser jag att jag har totalt fel och allt egentligen är som jag vill, fast ändå inte. För jag vet fan inte vad jag vill. Jag vet inte hur folk tänker, känner, funkar. Jag vet inte hur jag själv tänker, känner, funkar. Vad har jag att förvänta mig? Det är inte mycket jag förstår. Det händer en jävla massa omkring mig men jag hittar inte riktigt greppet. Jag vet inte ens vad jag ska greppa, eller har att greppa. Jag önskar så innerligt att någon kunde säga till mig "Gör så här, det är bäst för dig!" Eller vet jag kanske? Beror på vilken stund på dygnet man frågar.. svaret är alltid olika. Hmm, många yra tankar som sagt. Men jag har inte en aning om vad som händer omkring mig. Kanske är det charmen med det hela, att man inte vet. Kanske borde jag bara njuta?

Aja, jag fick i alla fall Kinder Överraskning idag vilket gjorde mig glad! Jag är ju så barnligt förtjust i sånt där... och Kinder-chokladen är ju alldeles underbart god. Helt stört egentligen att så lite kan få mig på så bra humör. Men tur är väl det :)

Det har förresten snöat i norra Sverige och Stockholm! I like, men det visste ni väl redan ;) Och har vi förresten inte haft en alldeles underbar höst? Har ju inte regnat alls mycket och höstfärgerna har ju varit tokfina. Men snaaaaart är det jul! :D

Avslutar med en toksöt grej som får mig att garva: Morfar hämtade fel barnbarn på dagiset.

Men en sak vet jag: Jag längtar till söndag. Väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar