söndag, januari 27, 2008

Livet

Dags att styra upp livet lite. Eller livet, vardagen rättare sagt. Är så gott som frisk nu (sagt utan att utmana ödet för mycket) och ja, kan inte ligga på latsidan längre, vilket jag förvisso inte gjort frivilligt de senaste veckorna. Är en massa möten hit och dit hela veckan, besök på vårdcentralen, läsning till föreläsningarna, dans, åter tillbaka till jobbet i helgen.. så ska jag sätta mig ner nu strax och betala räkningar och sortera viktiga papper för 2007 och flytta över de "fortfarande" viktiga till min nya inköpta pärm för år 2008. Måste åter igen få lite koll på läget. Kontrollmänniska? Hehe, jo kanske det..

Helgen har varit lyckad. Hade riktigt kul i fredags, Otten är fortfarande oslagbart. Vincent spelade, och även om jag inte lyssnar på honom måste jag säga att han var riktigt bra live. Att gå ut och dansa är bland de bättre sakerna som finns. Igår blev det utgång på Vattenhålet. Galet mycket folk vill jag lova! Skönt att gå ut på hemmaplan och umgås med vänner och vakter, haha. Fick höra både det ena och det andra (vandringspokal?!). Haha, vakterna på jobbet.. skulle inte jobba där utan dem. Tiden går dock alldeles för fort.

Här hemma i Norrköping har det uppenbarligen varit fest också. VinterkravallN, och nog syns det. Krossat porslin ute på gården och i entrén, spegeln är sönderslagen i hissen. Jag tror jag gjorde rätt val som åkte hem över helgen..

Vad ska jag säga.. hjärtat och hjärnan säger inte samma sak just nu. Trodde faktiskt att du skulle reagera annorlunda, men din reaktion bekräftar i princip för mig att jag gjorde rätt val. Tycker fortfarande att det är jävligt synd, men.. kan du inte mer så kan inte jag heller. Jag vet bara att du är en otroligt fin människa, men jag behöver någon som kämpar. Jag kan inte förneka att jag behöver något mer, vilket jag förvisso tror att du kan vara, men jag kan helt enkelt inte på något sätt locka det ur dig. Det är väl helt enkelt sådan du är. Jag kan inte förändra dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar