tisdag, januari 22, 2008

Perfektionist

Ja, jag är perfektionist när det gäller några saker. En av dem är min musik på datorn. Jag tycker faktiskt att det är kul att gå igenom precis varenda låt som jag laddat hem, är de inte bra slänger jag dem på direkten. Är de bra flyttar jag över dem till min musik mapp och rätt undermapp (musikkategori). Jag kan ju inte ha dåliga låtar liggandes i min musik mapp, haha! Men innan jag flyttar över dem måste jag döpa om dem så att stor bokstav är där stor bokstav ska vara e.t.c. Och alla remixer måste ha en parentes där det står vilken remix det är. Sen måste jag gå in på "view file info" och ändra om dem till rätt stavning där med, ta bort överflödig text och lägga dem i rätt musikkategori. Kan ni tänka er att jag faktiskt tycker att detta är mycket roande? :P

Perfektionist är jag även när det gäller stavning, inte på msn eller så men annars. Det måste vara kommatecken där det ska vara kommatecken e.t.c., och skriver jag fel när jag skriver för hand så slänger jag hela pappret och börjar om från början igen. En annan tillhörande grej är att varje gång jag skrivit ett blogginlägg kontrolläser jag det efteråt så att jag stavat allt rätt :P

Jag är nog lite perfektionist när det gäller uttal också.. ord ska uttalas rätt helt enkelt :)

Jag är säkerligen perfektionist när det gäller fler saker men som jag inte kommer på just nu. Varför tog jag upp detta? För att tanken slog mig nu när jag sitter här och sorterar, haha!

(Ironiskt nog hade jag betydligt fler stavfel än vad jag brukar ha när jag kontrolläste detta, haha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar